tisdag 29 juni 2010

Sommarblommor i krukor

Jag har blivit ombedd att visa mina sommarblommor som jag planterat i krukor och annat. Så här kommer massor av bilder som jag tog när de var nyplanterade för ett antal veckor sedan.



De här rostiga korgarna på pidestaler är mina favoriter. Jag klädde korgarna med säckväv som jag även gjorde förra året. Tycker det blir vackrare än mossa.


Rostig krona mitt i brudslöjan.



Här har jag höjt upp den ena krukan med ett rostigt underrede.


Här är den ljuvliga callan.


Samtliga planteringar här ovan står på vår altan i syd/väst läge.



Dessa står framför växthusets entré.




Dessa står på framsidan under paraplyalmen.


Dessa två krukorna står på entrétrappan på framsidan.


Och den här står vid garaget på framsidan.


Den här krukan med taklök fick jag av min syster Erna på födelsedagen. Ser ni de två konstgjorda grå rosorna. Varje morgon får jag plocka upp dem från altangolver. Det är förmodligen skatorna som är framme varje morgon (rosorna är lite glittriga).

Ja det var våra krukor det. Och mycket vatten går det åt, inte bara i krukorna utan också i växthuset och i perennrabatterna. I morse var jag ute och vattnade rejält i rabatterna. Det var snustorrt kan jag säga. Och det får jag säkert göra några gånger till denna veckan för det soliga vädret skall ju bestå. Och jag vattnar så gärna så.

Ha det gott och njut av solens värme!

5 kommentarer:

Tummelisa sa...

Oj vad fina blommor Du har planterat. Det gick åt mycket blommor ser jag. Du kan konsten att komponera också, jättefint.
Tänk att skator har svårt att låta bli saker. I påskas hade jag ett litet fågelbo (konstgjort) med tre plastägg i, de såg ut som vaktelägg, som prydnad ute. En dag fick vi plocka upp fågelboet, men äggen hittade vi aldrig. Tji fick skatan om det var den, men det tror jag för vi har mycket skator här. De tillhör inte mina favoriter, inte vår hunds heller...de retas med honom.
Du får ha en fortsatt fin vecka!
Kramar Tummelisa

Eva Linnea sa...

Sommar, sommar, sommar! Åh, vad somrigt det är i dina krukor.
Ha det gott!
Kram

Äppelblom sa...

Åååh, vilka fina blomplanteringar du har gjort. Jag blir alldeles lyrisk och lite avundsjuk.
Ha en fortsatt bra dag!

azalean sa...

Kors mä blommor! De kliar i fingrarna och plantera blommor i krukor, men dom måste ju passas och vattnas dagligen.
Hoppas vi kan ses på semestern, som börjar på måndag.
/kram Anita

Erika sa...

Det känns som det har varit ett litet tema på rosa blommor?
Du har gjort jätte fina krukor.