torsdag 10 juni 2010

Dammrensning.....

.....ett riktigt skitjobb. Framför allt på våren då det finns en massa gamla löv och annat som luktar dy. Men nu är det gjort och det porlar så fint i vår sten.


Här har jag fått fram lite attiraljer som är nödvändiga.


Så här sörjigt är det efter hösten och vintern.


Och så får man se upp för de här små liven så de inte kommer i kläm. I år fanns det tre stycken grodor i dammen.


Så här rent och fint blir det efter några timmars arbete. Den stora borrade stenen kommer från en stenmur i mitt barndomshem.


Framför dammen (som är väldigt liten) står en soffa där man kan sitta och filosofera samtidigt som man hör skvalpet från stenen. Ganska mysigt faktiskt.

Oj, oj redan middagstid......

Vi hörs!

Kram

6 kommentarer:

Susanne sa...

Så vackert och harmoniskt,,ja vatten har en väldigt lugnande effekt..Kram Susanne

Anonym sa...

Ja det är fint med en liten dam, sitta o höra det sakta porlar, vatten har en go inverkan på kroppen.

Men som allt annat det gör sig inte själv, kan tänka mig att det luktade litet illa. Men nu är det bara att sitta o fillesoffa. o känna glädjen över att man är färdig med det.

Många goda tankar till Dig, från en tittinom tassare.

Hoffmans Design sa...

Oj vilken fint växthus sånt skulle jag gärna också vilja ha. Jaha då får man gå på mannen igen. HAHAHA
Vatten är så fint.
Av en slump hamnade jag här tittar gärna in igen

Må Gott Antonija

Tummelisa sa...

Vilken fin liten damm, och vad fin Du har gjort den.
Gillar grodor mycket. Här har vi bara ett litet vattenbad med en liten fontängroda. Mysigt med vatten i trädgården.
Hoppas den kommande helgen blir fin och solig för Dig.
Kramar Tummelisa

Ett ögonblick sa...

Hejsan!
Ja som sagt, ett riktigt skitjobb att rensa (jag har det framför mig) men resultatet blir ju fantastiskt. Skulle gärna vilja sitta i er soffa och lyssna till det porlande vattnet, det ser så vackert och rogivande ut.

Önskar dig redan nu en fin helg.
kram lisamaja

Black Iris sa...

Man kan riktigt känna den dyiga lukten, men vilken fin damm du har.En sån skulle jag också vilja ha på vårt torp.

Maidi