lördag 26 juni 2010

Lyckad gurkodling

Från att ha varit lite si och så med gurkodlingen i växthuset de senaste åren, har det äntligen lyckats igen.



Detta är minislaggurkor. Jag har en planta och på den dragit upp huvudstammen och två sidoskott. Hittills är skörden mycket god på huvudstammen. Återse att se om även sidoskotten ger bra skörd. De här minislanggurkorna blir bara drygt 15 cm långa. Smaken är förträfflig!!! Och hela plantan är en prydnad i växthuset.

Kram på er från den glada gurkodlaren

7 kommentarer:

Tummelisa sa...

Nejmen, vilka fina gurkor! Märks att allt är senare här. Våra minigurkor är verkligen mini ännu. Dina ser "ätklara" ut? Roligt med egna gurkor.
Kramar Tummelisa

Uttan sa...

Wow vilka gurkor!!! Så roligt att ha egna men det går åt mycket vatten eller????

Så fina planteringar Du gjort i dina krukor som Du visade i förra inlägget.Härliga färger.
Jag ser att Jag behöver köpa lite nytt för några har farit lite illa nu och börjar se hängiga ut och en har jag fått ohyra på.

I dag har jag satt nya fräscha blommor i Din fina kanna ;)

Önskar Dej en Fortsatt Trevlig Helg!
Kramar!

C De-sign sa...

Vilka fina gurkor!!! Grattis till det fina resultatet!!! Hoppas att du har en fin helg...önskar dig en skön fortsättning på helgen! Kram fr C

Lena/isklockan sa...

Vilken känsla det måste vara . Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Snacka om att kunna odla gurkor, dom skulle ju t o m bli godkända av EU, så raka och så fina. Och du vet vad som är i dom för det har du själv sett till......man får nog ta och tänka till på det här med växthus, det verkar himla roligt.
Grattis till fina gurkorna!
Kramar
Agneta

Lisas torp sa...

Åh, vilken härlig gurkodling!!!
Så kul att det lyckades iår!

Jag kan tänka mej allt gott som man kan göra av dem!
Tack för midsommarhälsningen hos mej, hoppas att du hade det riktigt fint också!
Kram
Lisa

Susanne sa...

Åh vad härligt,,det som är så gott med egen Gurka..Här går det långsamt och jag undrar om det blir nån i år..Kanske jag planterade för sent,hm ..inga tomater än heller men lite blommor finns så jag har inte tappat hoppet än..Kram Susanne