söndag 13 juni 2010

Min lille trädgårdsmästare

I förra veckan hade jag god hjälp av den lille trädgårdsmästaren Gabriel. Han kunde både sopa altanen, gräva och vattna i växthuset.


Sopar altanen.


Ställer tillbaka redskapen.


Mitt i "trädgårdsdjungeln" på väg till bänken.


En liten stunds avkoppling efter ett arbetspass.

Och nu har Gabriel åkt tillbaka till Stockholm. Och det är så tyst i vårt hus.


Här står Gabriels små redskap kvar.


Och här i växthuset ställde han sin lilla kanna så fint bredvid mormors.

Jag längtar så tills nästa besök. Skulle behöva ha lite mer hjälp av den lille trädgårdsmästaren.

Vill ni se mina minislanggurkor?? Trodde väl det. Den plantan växer så det knakar.




Så här ser blomsterburen i växthuset ut. Rätt gott om blommor kan man säga.

Vi har kallt och rått idag igen. Brrrr!!!! I eftermiddag skall jag köra till min lillasyster och uppvakta på födelsedagen. Då blir det massor av goda kakor kan jag lova!!

Vi hörs!

6 kommentarer:

Susanne sa...

Förstår att du saknar ditt barnbarn,,en go lite kille :).Åh gurkor! här blommar den inte ens :(...Hoppas ni får massa goda kakor..Kram S

Mija ♥ sa...

Åhhhh Bodil! man blir varm i hela själen av din generösa, ljuvliga blogg! Underbara bilder och så fint du beskriver hela din stooora familj! Tycker mycke' om dig!!

STENLYCKA sa...

Tack snälla Bodil för din rara hälsning.
Vilken söt Gabriel du har haft på besök. Visst är det underbart med barnbarn. Jag har två barnbarn som bor ungefär 30 mil ifrån oss och det är inte roligt.Tyvärr blir det inte så ofta vi syns. Men längtar gör jag mest hela tiden efter de små.
Vilken underbar trädgård du har och vilka vackra bilder du bjuder oss på.
Kram och ha en fortsatt bra söndag.
Min visit i trädgården blev bar ut och sedan in för det kom en jätte åskskur. Så kan det gå när man skryter om sol.
Sköt om dig!
Raina

Tummelisa sa...

Så gullig han är Gabriel och duktig. Verkar vara ordningsam också, ställer tillbaka redskapen på sin plats. Där har Du en bra liten "hjälpreda". Förstår om Du saknar honom när Ni inte ses på ett tag.
Fina gurkor också, inte ser mina ut så ännu, men, men kanske att de kommer.
Hoppas Din kommande vecka blir bra.

Kram Tummelisa

Elzie sa...

Vilken go liten trädgårdsmästare. Förstår att du vill ha besök och hjälp av honom snart igen.

Stort grattis till farfar! Kul att det är över och att allt gick bra.

Hoppas du har en skön kväll. Här var det bara 14 grader varmt när vi kom hem. Och 17 inne!! Brrr. Inte nån sommarvärme ännu inte.
Kram Elzie

Erika sa...

Vilken super bra hjälpkille du har haft på besök.
Det är så roligt att läsa att du orkar vara mer i trädgården o åka på besök hos folk igen.
Kommer du förbi lovar jag att bjuda på kaffe om det så är mitt i natten.