onsdag 23 juni 2010

En favorit i repris

Jättevallmon Papaver orientale "Helen Elizabeth" är en av mina favoriter i trädgården. Först hade jag två plantor men nu har jag fem. Dom trivs tydligen ypperligt här för plantorna blir större och större och de blommar rikligare för varje år.




Blomman är laxrosa med en mörkviolett mitt. Blombladen är tunna och påminner om skrynklat silkepapper. En riktig skönhet. Och i år har vi massor av dessa blommor. Bara att njuta så länge de håller.

Mer än så här blir det inte idag.

Kram

6 kommentarer:

azalean sa...

Ha en bra midsommar!
Visst är din vallmo jättefin, min vanliga röda breder ut sig, men få blommor i år, allt efter flyttandet.

Tummelisa sa...

Usch avd orättvist, nej skämt åsido satte sådana vallmofrön förra året, men det blev inget av dem. Vet inte om jag ska våga mig på att försöka någon mer gång. Tycker att de är väldigt vackra Dina vallmo.
Nu är jag ledig från ett arbete, skönt.
Hoppas Du får en solig och trevlig midsommar.

Kramar från Tummelisa

Susanne sa...

Åh så vackra dom är,,så synd att dom inte blommar längre..jag har bara "Vanliga" vallmo..Väldigt vackra dom också..Men bara för en kort tid..kram Susanne

Uttan sa...

Underbara blommor.

Och så fin Er lilla prins är.
Prins Hugo.
Ja man glömmer fort hur små de är och hur fantastiskt det är att se att allt verkligen finns där tår alla snirklar i öronen....och doften!
Grattis till Er!

Önskar Dej en fin midsommar!
Kramar!

STENLYCKA sa...

Hej!
Vilken underbar liten goding du visade i förra inlägget. Är inte våra barnbarn ljuvliga!
Vallmon var så underbar, måste nog sätta en sådan i min trädgård.
Önskar dig en fin kväll, har just kommit in efter en liten stund i solen med en kopp kaffe. Nu skall jag sätta mig och skriva inköpslista för midsommarmaten som jag skall inhandla imorgon. Jag antar att jag inte kommer att vara ensam i matbutiken.
Kram Raina

Erika sa...

Trevlig midsommar på dig med!