tisdag 8 juni 2010

Välkomna in i mitt växthus

Nu börjar jag få lite ordning i växthuset. Alla sommarplantorna som jag köpte har planterats ut i krukor. Nu är det tomater och gurka som frodas som bäst därinne.

Här följer lite bilder på tomater, gurkor, kryddor, mitt skåp, fågelburen som blivit blomsterbur, amplar, Mårbackor, min korgstol där jag fikar allt som oftast och till sist en titt ut från växthuset.

Välkomna in!!













Ja som sagt så här ser det ut i växthuset just nu. Hoppas det blir en bra skörd i år. Förra året skulle jag nog ha sökt skördeersättning för det gick inte ihop sig med kostnaderna för tomatplanterna och skörden. Men sådana smällar får man nog ta...

Kram

8 kommentarer:

Susanne sa...

vilket härligt växthus! I vårt ser det inte riktigt ut så här:) Sent kommer det mesta i år eller ska man säga att det blommar i rätt tid..Härlig utsikt från din sköna stol..Kram Susanne

Tummelisa sa...

Jättemysigt ser det ut i Ditt växthus. Förstår om Du vill "fika" där. Växer och frodas verkar det göra också. Fina bilder som vanligt.
Kramar Tummelisa

Eva Linnea sa...

WOW!! Kommer du i håg att det var din blogg och ditt växthus som fick mig in på bloggandet? Du har det så jättefint.
Varma kramar från Eva Linnea

Snor och Glamour sa...

Tack för en underbar rundtur i ditt superfina växthus! Sådant vill jag också ha! Det får bli ett projekt nästa sommar tror jag! Skall visa gubben ditt så han förstår att jag också MÅSTE ha ett sådant! :)

Kika in i min blogg i dag! Du är med.... :)
Kraaam Ann-Louise

Elzie sa...

Ja, kan en del få ersättning så, varför inte?

Jättefint du har i ditt växthus. Trivs gör det också. Vi får hoppas att det blir en bra sommar för både blommor och nyttigheter.

Ha det så gott.
Kram Elzie

Snäckskalsdalen. sa...

Det ser precis så mysigt och fint ut som jag hade trott! Mysigt och fint! Blomburen är jätteläcker.
Och det frodas som bara den verkar det som. Härligt!
Agneta kram

Mia sa...

Så härligt det ser ut i ditt växthus. Hade jag haft en större trädgård kanske jag hade skaffat mig ett växthus. Ha det gott.

Erika sa...

Ser jätte trevligt ut där inne. Av någon anledning tänker jag alltid på mysigt det måste vara att sitta där om det regnar....borde man inte önska mer sol?