onsdag 19 augusti 2009

Lite sömnad

När Ida (käre makens barnbarn) var här och hälsade på så hade hon ett par gummibandsbyxor i bomull som var så charmiga. Jag mätte och ritade av dem och sedan fick jag god hjälp av Ida att nåla fast mönstret på ett tyg som jag hade hemma.




Små fickor i sidorna sydde jag också och lite volang nertill precis som på originalbyxan.
Här är mannekängen.



Jag har inte sytt kläder på evigheter. När min äldsta dotter var liten sydde jag nästan allt till henne. Det var så kul att sy igen så nu har jag köpt mönster till både byxor och klänningar till små sötingar.

Ha det gott i sommarvärmen!

9 kommentarer:

Tummelisa sa...

Vad söta de är både byxorna och Ida. Du är duktig som vanligt. Så nu är det klädsömnad framöver som gäller?
Kram Tummelisa

Annelis hantverk sa...

Va fina dom är både Ida och byxorna! Jag tycker det är roligt att sy barnkläder som man alltid gjorde förr. Jag har sytt mycket av gamla tyger som jag själv har och även fått av andra och gett med hjälpsändningar till barnhem i bl.a Litauen.

Susanne sa...

Oj vad söta dom var på lilla Ida..Kanske borde sätta mig och sy lite grann,,fast får nog fixa en ny maskin min börjar hacka efter en stund..Tusen tack för ditt fina inlägg hos mig..Kram

Ann-Catrin sa...

Godkväll Bodil!!

men så söta byxor du sytt..och lilla Ida är ju en riktig modell när hon står där..så söt!
min mama sydde allt till oss barn när vi var små..hade t om en virkad
bikini..

kram till dig
A-C

Familjen Norén sa...

ÅÅ så fina kort.. Det går så bra på Dagis idag ska dom vara där själva från 9-14 Daniel jobbar hemma själv ska blir rätt skönt.. Hoppas allt är bra med er. Kram

Eva Linnea sa...

Vilken go´ mannekäng!! Gulliga byxor hon fick av sin (plast/bonus)farmor.
Kram Eva Linnea

Erika sa...

Du är ju helt fantastisk när det gäller att skapa syalster.

Har du sett att Stoff o Stil har kommit med sin höstkatalog? De har många mönster och många fina tyger.

Nygammalt sa...

Men så sött!
Vad stolt hon ska vara över dem.

Tack för tipsen du gav mig, ska definitivt kolla upp dem.

Kram.

C De-sign sa...

Det ska börjas i tid..... vad fina byxorna blev och visst är det roligt att sy! Jag har lite svårt att komma igång ...med jobbrutiner... vill "äga" min tid.... men det är bara att kämpa på... Ha en skön vecka Kram fr C