lördag 29 augusti 2009

Golfbollar - årets skörd

Igår eftermiddag körde käre maken bort till golfbanan för att se om han kunde hitta lite bollar. Inte för att det saknas bollar här hemma, men en kul grej tycker han. Han var borta ganska länge, det kom några riktigt ordentliga regnskurar och fotbollsmatchen Sverige-Italien i damernas EM hade börjat så jag tänkte att antingen har han hittat jättemånga bollar eller så har det hänt något. Och jag kan berätta att det var det förstnämnde som stämde. Men vad som dragit ut på tiden var att när han gick och letade inne i värsta snårskogen så kunde han till sist inte hitta sin kasse med upphittade bollar. Och hur kul är det....

Så till sist kom det hem en mer eller mindre dyngblöt make med en hel kasse med bollar och två Karl-Johan svampar.


Jag förstår att det är svårt att räkna dom på bilden. Svaret är att det blev 138 stycken.


Här är alla bollarna tvättade och käre maken kämpar envist med göra en finfin pyramid i ett äggflak.


Det här är vad som händer gång på gång. Bollarna rasar och studsar ut över hela altanen.


Men skam den som ger sig. Japp, där ligger den sista bollen i pyramiden.

Tyvärr var Karl-Johan svamparna maskätna.

Vi hörs!

6 kommentarer:

Tummelisa sa...

Vilken massa bollar! Behövde han leta mycket? Kul med pyramidspel, men mitt tålamod skulle tryta.
Synd på svamparna att masken hunnit före.
Fortsatt trevlig helg önskar jag Er.
Kram Tummelisa

Susanne sa...

Ser ut som ägg;) Skönt att man kan ha olika Hobbysar;) Denna var lite annorlunda och lite lustig..Kram till er Lördagseftermiddag..Susanne

Elzie sa...

Ja, är det inte typiskt? Alltid ska de rackarns djuren äta av den goda svampen. Hittade en hel drös i stora, ljusbruna svampar (som jag inte kan namnet på, men oätliga verkar det som). De som kalasade på dom var mördarsniglar!
Nog är man väl vimsig emellanåt och glömmer var man satt sina saker. Så även karlar då och det glädjer mig, haha.
Hoppas du har en skön kväll själv.
Kram Elzie

♥ Fyra årstider sa...

Han verkar vara en mysig man din gubbe..och vad många bollar. Assistenten är verkligen kanon..jag kan bara hålla med.
Kram Lotta

Änglahem sa...

Hej Bodil,

Tack snälla du, alldeles för snälla ord! Ska snart försöka komma igång på "riktigt", nytt fotoprogram som jag inte fattar mö av!*grrrrrr*

Men snälla nån! vad i herrans namn ska han med alla golfbollarna till?*hihi*...men mysig pyramid blev det!

Må så gott!
Kram, Ulrika

Susanne sa...

Kram till din dag!! Susanne