tisdag 4 augusti 2009

Idas skattjakt

Idag var det så dags för Idas (makens barnbarn) skattjakt. Idas mamma Karin och lillasyster Klara kom för att hämta Ida och då fick dom följa med på skattjakten. Ida hade ju fått en bok med skattkartor som käre maken har ritat.

Så utrustade med skattkartsbok och spadar gav sig sällskapet av till skogs. Ida tyckte det var jättespännande.

Här följer mängder av bilder från eftermiddagens skattsökning.


Här är maken och Ida på väg.


Nu gäller det att hitta stenmuren i skogen.


Här har Ida hittat blåbärsriset. Och hon var hungrig - men blåbären var sura...


Och här har Ida hittat myrstacken.


Nu gäller det att hitta rätt i den mörka täta skogen.


Och titta där är ju stenarna där skatten skall finnas...


... så spännande.


Ida hjälper livligt till att leta bland löv och kvistar...


... och hittar pengar....


... och pengar.


Sen får mamma Karin hjälpa till att gräva med spaden.


Och snart får Ida syn på ännu flera skatter.


En hel "guldkista" med godis.

Och dagens skattjakt är till ända.

Ha det gott!

6 kommentarer:

Susanne sa...

Vilken härlig stund för lilla Ida..Något hon kan ha med sig hela livet..Kram

Anonym sa...

Hejsan Bodil!

Skattjakt, vad absolut underbart och vilken skatt sen!!!!Inte illa!

Bodil, jag har fått stjärnboken.
Jag är mållös.
Jag har inte ord tillräckligt att tacka dig.
Den är underbar, vilket jobb du har lagt ner.
Jag har aldrig sett nått liknande, underbart.
Jag tackar dig av hela mitt hjärta för denna fina gåva.

Stor Bamsekram från Bodil.

Tummelisa sa...

Tror både morfar och Ida har lika roligt med skattjakten. Ida ser så lycklig och söt ut på bilderna. Vilket äventyr!
Kram Tummelisa

Catharina sa...

Haha, vilken underbar skattjakt!! Och så ivrig hon ser ut! (Börje också för den delen).

KRAM

Catharina

Erika sa...

Men detta var ju hur härligt som helst. Om jag lyckas planera ihop det nästa gång jag är barnvakt så bara måste det bli något sådant här. Dock kan jag inte göra en lika fin bok.

Erika sa...

Men detta var ju hur härligt som helst. Om jag lyckas planera ihop det nästa gång jag är barnvakt så bara måste det bli något sådant här. Dock kan jag inte göra en lika fin bok.