onsdag 12 augusti 2009

Ännu en stjärnbok

Nu har den här stjärnboken kommit fram till sin ägare på andra sidan av Atlanten.


Här är den ihopfälld och då ser den ut som vilken liten bok som helst (15x15 cm).


Detta är baksidan av boken.


Och så här ser den ut när den är uppfälld - som en stjärna. Precis som bokens huvudperson.

Dom här stjärnböckerna är så otroligt kul att göra. Inte speciellt svårt men lite tidsödande. Men vad gör det när det är så kul.

Idag har det varit sömnad hela dagen för mig. Jag håller på att klä en gammal fin trävagga och så syr jag sängkläder till den - allt ifrån madrass till påslakan och örngott. Jättekul!!

Vi hörs!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Bodil!

Hoppas du har fått mitt mail.

Den är ju så fin!
Jag vill visa den i bloggen men ville kolla med dig först.
Du är duktig och så himla snäll.

Jo, på verandan kan vi sitta och se solen gå upp med en kopp kaffe.
Jag längtar.
Det är i princip golvet kvar som ska målas. Det ska målas rutor så det kommer ta lite tid eftersom jag ska måla det, puh!!!

Ha det så bra pysseltanten, hihi.

Kram Bodil på andra sidan Atlanten.

Anonym sa...

Ha ha, ja sån färg hade inte varit dumt alls. Då hade jobbet gått snabbt.
Kram Bodil.

Tummelisa sa...

Vilken fin "stjärnbok", det ser mycket svårt ut att tillverka en sådan, även om Du inte säger att det är det. Vad glad den lilla stjärnan ska bli. Verkligen söt är boken.
Säger det igen, förstår inte att Du hinner allt, samtidigt som Du syr en hel massa saker också.
Du får ha en fortsatt trevlig och hoppas jag solig vecka.
Kram Tummelisa

Anonym sa...

Hej Bodil

Fin stjärnbok. Har gjort 2 stycken och ska göra 2 stycken till som ligger på beställning, de e roliga o göra. Kram Mia

Susanne sa...

Hejsan..Jag skall erkänna att jag är inte alls inne i den här scrapping grejen..Men det här var absolut det finaste jag har sett...Gillade det jätte mycket..Verkligen annorlunda..Du e ju jätte duktig på massa saker..Kram från Fare

Åsa/asamia sa...

Underbart fin! Hoppas du har en fortsatt skön sommar, själv har jag börjat jobba igen.

Erika sa...

Tänk att få hålla på att sy hur myvcket man vill när man vill. Lite avis!