söndag 7 juni 2009

Trädgårdsbesök

I förrgår var jag och hälsade på hos en bloggvän - Änglahems Ulrika. Hon bor bara en dryg halvtimmas bilväg härifrån och jag har så länge tänkt åka dit för att få träffa henne, få se hennes trädård och även hennes ombonade hem.

Sagt och gjort i förrgår for jag dit. Och jag kan bara säga att denna Ulrika (med god hjälp av maken) är trädgårdarnas mästarinna. Jag har aldrig tidigare sett något så vackert och så arbetat in i minsta detalj. Ulrika har ju visat bilder från sin trädgård på sin blogg, men det ger definitivt ingen rättvisa åt allt detta fantastiska. Jag blev mållös.....










Dessa fem bilderna är hämtade från Ulrikas egen blogg. Vill ni se fler bilder från hennes fina trädgård ska ni gå in här och gå tillbaka till förra sommarens inlägg.

I den här trädgården kan man spatsera hur länge som helst. Men det var kyligt i luften så vi gick in efter någon timma. Då kände vi att vi blivit genomfrusna, men vad gör man inte för att få se, se, se. Kaffet kom på och smaskig kaka därtill. Och jag fick se hennes ombonade hem som strålar av lantligt vitt.

Ulrika - som jag aldrig hade pratat med tidigare - är en lättsam härlig kvinna som verkligen inte framhåller sig själv. Omtänksam, säkert lite sprallig och med en blick för det vackra - både när det gäller inredning inomhus och utomhus.



Tack Ulrika för att jag fick komma, fick träffa din familj och se allt detta vackra.

Kram, kram

9 kommentarer:

Tummelisa sa...

Det ser verkligen ut att vara en vacker och välskött trädgård.
Ni två ser också väldigt fina ut tillsammans. Som två sommarblommor!
Det måste vara kul att få träffa bloggvänner.
Du får ha en fortsatt bra vecka.
Kram Tummelisa

Änglahem sa...

Nu är jag röd som en tomat!

Tack snälla Bodil för så FINA ord!! Du är alldeles för snäll du!

*tihi* sitter här just nu med smutsiga fingrar....sängen hägrar...får väl bli lite ren först bara.

Usch vad hemskt det är att se sig själv på kort! Jag ser ju lortig ut!!*haha*...får nog hålla mig från solen ett tag...

Tack än en gång! Vi hörs snart...då jag och flickorna ger oss ut på äventyr!

Kramar, Ulrika

Erika sa...

Ska genast kolla in hennas trägrådsbilder. Verkar som ni hade n väldigt trevlig stund ihop!!

Susanne sa...

Vad trevligt med liten bloggträff..Ja jag säger det att bloggen har under denna tiden jag haft den gett mig så mycket..och konstigt nya vänner fast man aldrig träffats..Den har hjälpt i en del dystra stunder..Bloggvärlden kan vara en plats att ta hand om själen..Tycker det var roligt att se en annan bild på dig. Kram Susanne

Pitepärlan sa...

Hobby & Hantverks forumet kommer läggas ner.
Startas ett nytt här med "gamla" och nya medlemmar
http://blandathantverk.forum24.se/
Välkommen att regga dig igen!
Kram Pitepärlan

Stina sa...

Nämen fy vad fuskit. Jag som vill träffa båda er.;-) Kramis

Erika sa...

Nu så har jag börjat visa lite bilder. Det kommer mera i kväll hoppas jag.

♥ Fyra årstider sa...

Men vad kul och vilken trädgård.
Kram Lotta

Karin Krut sa...

Hej Bodil! nu var det länge sen jag var här :) Vad pigg och söt du är på bilden och trädgården ser verkligen riktigt vacker ut!

Visst är den runda kudden vacker både i mönster och färger. Jag har också klurat på täcket men det är som du säger, inte direkt gratis :)
Ha en skön vecka
Kram karin