fredag 5 juni 2009

Marängkudde

Jag har länge suktat efter en fin s k marängkudde. Länge har jag beundrat marängkuddarna som kommer från Agnetas Shabby Chic. Jag vet ingen som syr så vackra som hon. Så när hon la ut sitt senaste inlägg med nysydda marängkuddar gjorda av gamla lakan så slog jag till direkt. Och tänk att just den jag ville ha fanns kvar!!! Jag syr ju själv massor av kuddar och annat smått och gott både av nyinköpt tyg och av gammalt fint linne. Så jag förstår hur mycket arbete det ligger bakom - både av den som en gång broderade detta vackra och av sömmerskan Agneta.
Kudden är så otroligt vacker och välgjord!


Tänk att nu är denna fina kudden min. Fotot är från Agnetas blogg.

Och när jag öppnade paketet så fanns där även en present till mig. Ett lavendelhjärta tillverkat av det allra finaste gamla vitbroderiet. Den doften...... Ljuvligt!!



Idag har jag varit och tittat på en trädgård som man verkligen kan kalla trädgård!!! Och ett hem så ombonat och hemtrevligt. Berättar mer i morgon.

Ha en skön fredagskväll!

Kram

3 kommentarer:

Tummelisa sa...

Ja Du Bodil,har också nyss köpt en "marängkudde" av Agneta. Underbart vacker och välsydd, men min har en broderad ros. Tycker jättemycket om den, är så glad för den.
Nu får Du ha en trevlig helg! Hoppas solen kommer att lysa på oss alla.
Kram Tummelisa

Susanne sa...

Hej.Jag har försökt en gång att sy en sån kudde men förgäves blev inte bra..är väl en speciell teknik..Tack för berömet om mina bilder vad glad jag blir..Jag är glad amatör..Kram o godnatt ..Nu ska jag baka..Mitt i natten men sån är jag..

Erika sa...

Vi har varit i Skåne i helgen och kollat på trädgårdar så vi körde säkert förbi dig någonstans i Halland. Nu har jag mycket att läsa i kapp mig på.