onsdag 3 juni 2009

Fy tusan.....

..... så skraj jag blev när det började fräsa från och ryka ur min symaskin nu sent ikväll!!!! Jag satt ju bara där och sydde mina kuddfodral och så händer detta. Kan det vara någon kortslutning tror ni. Vilken tur att jag satt vid maskinen och kunde dra ur kontakten direkt. Ofta går jag ifrån symaskinen för att stryka sömmar. Usch då, det kunde ju tagit fyr. Hemska tanke. Nu står den ute på altanen och kyler ner sig.

Så här blir inte sytt mer ikväll och förmodligen inte på ett bra tag framöver. Trist!!!

Godnatt på er!

3 kommentarer:

Tummelisa sa...

Men, det låter inte bra. Sy inte på den maskinen förrän "någon" lagat den. Förstår att Du blev rädd.
Kram Tummelisa

Erika sa...

Ibland ärdet inte helt fel med en gammal trampmaskinen helt klart!! Hoppas du får lagat din maskin så du kan fortsätta att sy.

Susanne L. sa...

Hej hoppsan Bodil! Det låter inte så kul. Du kan komma och sy på min (typ) gammelmormors trampsymaskin om du vill här hemma(fniss). Skulle nog vara en upplevelse. Ge den lite antibiotika så blir det nog bra. Och....puss till lilla Pepsi såklart. Och kram till dig med när jag ändå håller på..../Susanne L.