måndag 17 september 2007

Stolt

När jag ser de här bilderna på vår stenmur känner jag mig riktigt stolt. Den här stenmuren har jag nämligen gjort alldeles själv. Innan stenmuren kom till fanns här bara en slänt upp mot grannens tomt och mitt i slänten stod denna spireahäcken. Charmlöst!!! Så jag bestämde att här skulle vi ha en stenmur av natursten. Sagt och gjort vi åkte till stenbrottet med bilsläp och fick lov att plocka stenar själva och betala efterhand. Maken tyckte omgående det var klurigt att hitta bra stenar så han åkte hem och gjorde annat istället och lämnade kvar mig tillsammans med 2 stora petfalskor med vatten. När jag hade plockat fram tillräckligt för ett släp kom han och hämtade mig och stenarna. Det var varmt den sommaren kan ni tro! Jag tror att det är fyra år sedan. Nu minns jag inte hur många bilsläp det gick åt men det var åtskilliga. Muren är dubbel med makadam som fyllning och utjämning. Den är 30 meter lång och som högst 90 cm. Visst är den vacker.



Det här var inget svårt att göra, ungefär som att lägga ett pussel, fast lite tyngre. Det dryga var att hitta bra stenar i stenbrottet. Väl hemma var det hur kul som helst. Lycka till ni som blir sugna!

Kram på er!

/Bodil

5 kommentarer:

Marit C sa...

Herregud Bodil! Är du fullständigt galen ;-)

Otroligt vacker!
Vad duktig du är!!!!
Vi har ju stenmurar runt trädgården men de är inte så där tjusiga... Vill du kan du komma hit nästa sommar och fixa till dem :-D

Kram

Anonym sa...

Jag är helt mållös......underbart fin och otroligt viket jobb!!! Du är mig en riktig tuffing som rodde iland det projektet själv.
Kul att du gillade mitt kort ;0)
www.asamia.blogg.se

Anonym sa...

Hej Marit!
Jaha, vilken vecka skall vi bestämma för stenmursarbete, du förstår jag har ett antal före dig. Nä jag skojade bara, jag tror det räcker med en mur för min del.
Ha det gott!

Sara sa...

Du är sååå duktig Bodil!
Kram

Anonym sa...

Kära goa Bodil!!!
Jag fick ju en förevisning av muren av din make som stolt visade och berättade att du lagt varenda sten själv och du är ju helt makalös. Förstår inte hur du orkade ro det iland.....Kram på dig "VÅR" extramamma.