fredag 2 januari 2009

År 2009 och massor av ny tid

Hoppas att ni alla har haft ett fint nyårsfirande. Själva firade vi med bästa vännerna från Borås. En kär gammal tradition kan man säga. Och väldigt trevligt!

Det nya året börjar jag med att visa en gästbok till ett bröllop. Det kom ett mail från en tjej vid namn Linda. Hon ville att jag skulle göra en gästbok till hennes och hennes blivande mans bröllop. Färgerna som jag frågade efter var vitt, silvrigt och svagt rosa. Det blev en gästbok 15 x 30 cm med 30 blad att skriva på. Så här blev resultatet. (Linda har gett tillåtelse till att jag visar den här på bloggen.)



Framsidan


Detalj från insidan



Baksidan

Till gästboken har jag använt följande:
Mönstrat papper från Déjà Views Wedding "Cream Paisley"
Mönstrat papper från Imaginisce - Fairest of them all "Crowning Moment"
Vit slät cardstock från Bazzill
Ljusrosa cardstock från Bazzill
Clearstamps från Autumn Leaves "Flourishes v.2" stämplat med silverfärg
Vit tyll
Utstansade snöflingor i silvrig cardstock
Rosa och vita blommor från You Do
Rosa och vita självhäftnde pärlor från Kaiser
Utstansade bokstäver "Quickutz mini Blossom"
Små silverbrads och tunn silvertråd
Allt är sammanbundet med Zutters Bind-it-All maskin

Allt material kommer från MiMa´s Scrapbooking.

Tack Linda för din beställning och för trevlig mailkontakt. Lycka till den 30 januari!!

Sådana här beställningsarbeten är så otroligt kul att få göra. Och i det här fallet - att få vara "delaktig" i ett bröllop.

Vi hörs!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så snyggt :-)

Michaela Lejonberg sa...

Ååå va fint album:-)Alltid kul o kika in här o se vad du pysslat med på sistone. God fortsättning på 2009.

kramar Michaela

Tummelisa sa...

Tänk vad fina saker Du kan göra. Vilken jättefin gästbok. Så roligt att ha en sådan sedan också, efter bröllopet.
God fortsättning önskar jag Dig.
Kram från Tummelisa

Camilla sa...

Wow vilken vacker gästbok!!!

Det är så roligt att ha och sitta o läsa i efteråt!!!

Ha det så bra

Kram

Lotta sa...

Vilken fin gästbok - vad kul att både skriva i som gäst och framför allt bevara som brudpar...

Unknown sa...

Jättefin bröllopsgästbok.

Ska bläddra igenom resten av din blogg för ännu mer inspiration.

Kram
Lotta

Cornelia sa...

Väldigt fin gästbok! DEN kommer att bli ett kärt minne för dem!

Millan sa...

Åh, så fin den är, önskar att jag hade haft en sån fin gästbok på mitt bröllop!

Anonym sa...

Ja många vackra papper blev det.
Jag ska göra ett album om dec(julen) -08 därav alla julpapper :-)

http://lottafruh.blogg.se sa...

Vilket vackert album du har gjort, så tjusigt och elegant på alla vis!
Kram,
Lotta/ FruH

Anonym sa...

Åhh det där är verkligen supertjusigt! =)

Ha det gott, kram

Anonym sa...

Oj så fint du gjort! Vilken kul grej att göra! Tack så mycket för kommentaren inne hos mig! Ha det bra. Kram från mig!

Karolina/karehed sa...

Wow, så snygg gästbok! Brudparet kommer bli väldigt glada att ha den som minne :o)

Karin Krut sa...

Skönt att höra att maken klarade sig! Bilen såg inte så trevlig ut. Joo här slängde jag ut allt dagen efter nyår, det kändes så rätt att göra det... det kan ju hända att jag tröttnar lite och gärna vill flytta saker i högervarv efter ett tag ;)
Albumet blev verkligen riktigt vackert!
Ha en skön vecka
Kram Karin

Änglahem sa...

Vad du kan Bodil! Vilken jättefin gästbok!

Tittar in för att önska God fortsättning på nya året!

Kram, Ulrika

Anonym sa...

Oj så fin gästbok! Så elegant och "lagom".