fredag 9 januari 2009

Alla Hjärtansdags kort

Här har jag gjort tre olika Alla Hjärtansdags kort som jag skall lära ut på en kurs hos MiMa´s Scrapbooking. Det är först två olika pop-up kort och sedan ett kort med lite annorlunda vikning. (Klicka på bilderna för förstoring.)

KORT A
Platt


Och poppat upp


Till detta kortet har jag använt följande:
Mönstrat papper från Fancy Pants serie "Splendid" modell "Queen of Hearts" och "Sophisticated"
Prickigt enfärgad cardstock från Bazzill
Rosa cardstock från Bazzill
Bling, organzaband och stämpel som jag hade hemma

KORT B
Platt


Och poppat upp


Nycklar till hjärtat


Här har jag valt följande material:
Mönstade papper från Basic Grey´s serie "Bittersweat" modell "Mousse" och "Truffle"
Rosa cardstock från Bazzill
Vit tyll, pärlor från Kaiser, stämpel och nycklar som jag hade i min pyssellåda

KORT C
Framsidan


Insidan


Här har jag använt samma material som i Kort A
+ ytterligare ett mönstar papper ur splendidserien som heter "Lovely Dovey"
Lite punchinella och lite olika stämplar som jag hade hemma

Ja det var allt jag hade att visa för idag.

Hoppas ni alla får en härlig helg. Här är det grått och trist idag. I helgen skall julen städas ut hos Fru Gredelin.

Kram

11 kommentarer:

Kickans_blogg sa...

Åh så söta!! :0)
Älskar färgvalet!! Kram Kicki

Tummelisa sa...

Vilka riktiga små konstverk Du har gjort. Verkligen söta kort. "Gubben" har kvar sitt kort som Du gjorde förra året.
Kan använda det i år igen, hi, hi....
Nej, jag skojar bara. Det får väl bli ett nytt.
Ha det så skönt och trevligt i helgen.
Kram från Tummelisa

Anonym sa...

Åh, dessa åkte rätt ner i min inspirationsmapp! Underbara!

Anonym sa...

men bodil ..gud vilka underbara kort....är nu anmäld på din kurs...så du ska minsann få lära mej göra så fina kort :-)...kram Lone

Anonym sa...

Jättefina kort!! Tyvärr är det lite långt att åka annars så hade kursen varit spikad! :)

Elzie sa...

Så fina kort. Är roligt med lite annorlunda vikning.
Hoppas ni får en skön helg.
Kram Elzie

Anonym sa...

WOW!!! Så mycket fina detaljer!

Anonym sa...

Hej Bodil! Jag har inte kommernterat på länge, de innebär inte att jag inte kollat din blogg. NU skall jag ta tag i alla kort och album....men julen måste slängas ut först.
Kram Anita B

Anonym sa...

Åhh vilka underbara kort! =)

Ha det gott, kram

Anonym sa...

Hej igen! Du har en liten award att hämta hos mig...

/Anneth

Guldkorn i min vardag! sa...

Hejsan vännen, hopas att allt är bra med dig så här efter julen. Vilka söta kort, vill ha!!! Du är så himla duktig på färgkombinationerna, så fiffgt med hjärtan på rad....
Du inspiierar verkligen, jag har faktiskt testat med att tillverka dopkortet till julia, det vart inte så pjåkigt dvs.om man inte tittar på dina fina....
Kram Ulla-Bella