fredag 30 januari 2009

Äntligen en stjärnbok

Ja här har ni mitt senaste projekt - en stjärnbok. Denna har jag gjort åt MiMa´s som visningsexemplar. Skall ju hålla i en kurs där senare i vår. Nu får ni ursäkta fotografens brister. Batterierna tog slut i gamla kameran - den fullständigt käkar batterier. Och jag laddar och laddar. Så då kom den nya kameran fram och jag kan ju inte den ännu. Men ni får hålla till godo. (Klicka på bilderna för att förstora.)

Här har jag använt mig av foton på lilla Ida - makens barnbarn.



















Material:
Kartongbitar till omslaget
Två olika färger på Bazzill cardstock
Mönstrade papper från Maja Designs serie "Mina vänner Rosa-Marina"
Självhäftande pärlor från Kaiser
Utstansade hjärtan
Lite olika brads som jag hade hemma
Kraftig tråd att binda ihop boken med
Prickigt organzaband
Mängder av dubbelhäftande tejp

Om ni bor i närheten och tycker det här skulle vara kul att göra så anmäl er till MiMas.

Nu skall jag fara in till stan (med nya bilen som är så fin, så fin)och uträtta några ärenden. Bl a skall jag hämta de fina glasen som jag köpte på auktion igår. Nu är vår glasservis Kosta Prince ordentligt kompletterad. Ett riktigt fynd!!!

Ha det gott alla och njut av den stundande helgen!

26 kommentarer:

Elzie sa...

Åh så fin. Kan du inte skicka lite inspiration och energi inåt Småland till, ha, ha? Här finns inget av den varan kvar efter förkylningar och elände.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Elzie

Familjen Norén sa...

Så otroligt fin. Ida sitter i knät och säger det e ju Ida. Morfa och Bode bo i kvibfille. Hon och Klara är magsjuka idag inte roligt alls. Hoppas att du mår bra och fick gjort mycket bra i Halmstad.
Kram från oss

Eva Linnea sa...

Ja, men det är ju strålande fru Gredelin! En stjärna både i form och modell. Den lilla människomodellen är ju för söt.
Ha en skön helg du också och njut!
Kram Eva Linnea

Anonym sa...

Åh vilket fint stjärnalbum.
Så fiint. Jag har länge velat göra ett sådannt men har dragit mig för det. Blir lte sugen nu=)

Må så gott!

//Jenny/e.j.m

Anonym sa...

Hej Bodil!

Åhh, vad fin stjärnbok!
Och du vill göra en till Matilda, vad jätte gulligt av dig!
Jag skickar jätte gärna kort till dig på henne. Ska välja ut mina favoritkort.
Nu ska jag hitta din mailadress.
Kram Bodil.

Anonym sa...

Du får skicka mailadressen till mig.
Kram Bodil.

TesaB sa...

Det är helt fantastiskt fint!!!

Anonym sa...

Underbart fint! Gillar apperen jättemycket och riktigt charmiga bilder också!

Anonym sa...

Åv vad härligt fint album du gjort! Helt underbar ! Måste ta mig i kragen och göra ett!!

Anonym sa...

Vilket otroligt kort, så FINT och gullig liten tjej på bilderna, vad roligt med ny kamera och fotokurs, det skulle jag behöva för det är svårt at förstå bruksanvisningen till kameran tycker jag.
Idag skiner solen, får skynda mej ut, härligt!
Kram och ha en skön dag idag!

C De-sign sa...

Hej
Så otroligt duktig du är!!!! Så fin! Tack för hälsningen inne hos mig, jag tar det lugnt i helgen....jobbar ju mycket hela veckan och jag blir trött..... men jag har det skönt, virkar lite mellan andra "projekt" men det går långsamt...... Ha en riktigt skön fortsatt söndag! Kram fr C

Stina sa...

Ja, jag säger som vanligt...Du kan du alltså!:-) Kram

♥ Fyra årstider sa...

Vilen konstänär du är..så fint.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vilken bedårande bok!!Härliga färger=D

Anonym sa...

Hej Bodil!
Tänkte höra om du har några bra tips på hur man enklast viker en fin presentlåda? Eller om du vet någon hemsida?

Mvh Louise

Eva sa...

Vilken fin stjärnbok du har gjort. Härliga färger. Det var länge sedan jag var här och kikade och det har ju hänt en hel del. Jag är mest på landet nuförtiden och där emellan så jobbar jag. Ska du till mässan i Göteborg i år?

Kram Eva

Karin i Villa Grå sa...

Hej Bodil!

Kan man göra en sådan stjärnbok? Helt otroligt! Vad duktig du är!

Fotograferingen ska bli av i mars, är det sagt. Naturligtvis har vi fått eld i baken och vill fixa, fixa, fixa - så nu är det kaos här hemma :-O

Stora kramen!

Karin

Anonym sa...

Tack för en underbart rolig kurs i måndags..det var så trevlig å vilka fina kort du lärde oss att gör...funderar på stjärnbokskursen åxå :-)

kram

http://lottafruh.blogg.se sa...

Vilket fint stjärnalbum med lilla söta Ida i blickfånget! Så fina papper och detaljer, jättefint!
Ha en bra onsdag!
Kram,
Lotta/ FruH

Anonym sa...

Vilket härligt album.

Anonym sa...

Vad mycket fint du har skapat Bodil. Har äntligen fått internet inkopplat efter flytten.Så nu kan jag kika på din sida igen.
Kanske få lite inspiration ?
Kom gärna och hälsa på i vårt nya gulliga hus !
Din Gamla grannfru Karin

Elzie sa...

Det var skönt att höra, ha, ha. Du är för skön du!!
Hoppas ni har det bra och att ni inte fått för mycket snö.
Kram Elzie

Karin Krut sa...

Vilken härlig stjärnbok! Den är verkligen jättefin :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Marie sa...

Du är otroligt duktig Bodil, vilken helt underbar stjärnbok!!!

Tack snälla goa du för världens gulligaste kommentar hos mig, jag blev både rörd och generad. Kram till dig!

Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Marie

Anki sa...

WOW Bodil!
VILKEN HELT UNDERBART VACKER STJÄRNBOK!
Du är helt otroligt duktig!

Vill du åka med skånebussen till Scrapmässan i Göteborg?
Info finns här :)

http://scrapresa.blogspot.com/

Kram Anki

Anki sa...

Ses vi på Janes träff igen Bodil?
Jag kommer dit :)