onsdag 7 januari 2009

Nya tider...

Nytt år och massor av ny tid skrev jag för ett tag sedan. Och visst vill man ha massor av tid, eller hur?

Vi har köpt en ny klocka som hänger mellan matplatsen och TV-rummet. Den kommer härifrån. Och den är stor. 59 cm i diameter - alltså massor av tid!!!


(Klicka på bilden för förstoring.) Det finns en pendel som man ser i hålet under visarfästet.

Jag tycker den är urläcker. Vad tycker ni?

Nu är det dags för en god kopp kaffe och en bit tigerkaka - mums. Sedan blir det syfabriken för min del. Har en del gamla surdegar som skall klaras av. Ett nyårslöfte faktiskt. Ut med det gamla och in med nytt!!

Ha det gott alla!

8 kommentarer:

Handplockat sa...

ÅHH
så fin klockan är hos dejjag är så glad att du är nöjd Just nu är den slut i butiken men finns den så ska jag köpa in den igen...

tänk av sverige är av långt vi har -22 och massor med snö och ni har redan snödroppar på gång...

stora kramen från mej

Tummelisa sa...

Jättefin klocka,stor och bra så att man verkligen ser den.
Massor av tid tycker jag aldrig att jag har, tyvärr.
Tycker att tiden bara går fortare också, med stigande ålder (på mig alltså).
Hoppas bara inte min "gubbe" går efter talesättet "ut med det gamla och in med nytt". Då ligger jag risigt till.
Du får ha en fortsatt bra vecka i syfabriken.
Kram från Tummelisa

Cilla sa...

Vilken fin sida du har, hit tittar jag gärna in fler gånger.

Kram Cilla

Anonym sa...

Hej! Tack för kommentaren i min blogg. För att svara på din fråga så är det ingen stämpel utan en 3D-bild. Men visst är hon underbar.

Ha det gott och God fortsättning!

kram Lise-Lott

Stina sa...

Vacker klocka! Jag gillar de där.

Nää du lilla pluttan. Det är ljus i burken. Nu fick jag lov att skriva in det, så att ingen tror att det är cigarrer. Haha...Kramis

Interiörboden sa...

Åhh, vilken fin klocka! Jätte fin! En sådan skulle jag vilja ha :)
Kram Sandra

Eva Linnea sa...

Stor klocka = mycket tid, hmmm! Ett nytt, annat sätt att tänka. Kram Eva Linnea

http://lottafruh.blogg.se sa...

Din nya klockan är så fin i sin
äldre stil! Vår klockan gick sönder i helgen, så detta kanke skulle kunna vara något!
Ha det finemang!
Kram,
Lotta/ FruH