torsdag 25 september 2008

Julkort

Här skall ni få se lite av mitt första uppdrag åt MiMa´s Scrapbooking. Jag har fått i uppdrag att göra julkort av Maja Designs julpapper. Dessa pappren är så otroligt vackra och genuina att jobba med. De finns att köpa hos MiMa´s. Ni som har vägarna förbi Helsingborg på söndag kan köpa dem av MiMa´s på Scrapbooking & Stämpelmässan.



Framsidan





Detalj framsidan



Baksidan



Inuti



Nästa julkort är ett s k vattenfallskort. Man drar i en remsa så kommer olika bilder fram.



Framsidan


Detalj framsidan

Här rullar de olika bilderna...

...och rullar...


... och rullar


Nu är hela remsan utdragen

Inuti

Det blir bara två julkort idag. Man kan ju bli trött i ögonen... Men fler finns och dom visar jag när jag kommer tillbaks från kungliga hufvudstaden.

Ha det bra och God Jul på er.....

Kram



21 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Otroligt så fina julkort, om man får ett sådant kan man ju inte slänga undan det när julen är över, det måste ju sparas och tas fram nästa jul igen.Dinkelflingor hittade jag bland mussli och gryn på ICA.Jag har också en Galltvål som jag gnuggar på fläckar och det fungerar bra på nya fläckar tycker jag.
Kram och ha en skön helg!
Agneta

Tummelisa sa...

Vilka fina julkort. Kommer Du att ha några i Din bloggbutik?
Trevlig helg.
Kram Tummelisa

Lina sa...

Åh så fina! Jag har också det pappret! De är så vackra!! Ha en skön helg!

Bodil sa...

Tummelisa!
Det kommer att läggas ut en del julkort i min bloggbutik. Så håll utkik från början av november.
Tack för alla dina rara kommentarer och ha en skön helg!

Anonym sa...

Härligt julkort, kul idé med vattenfallskort.

Anonym sa...

Åh, vilka underbara julkort!!
tack för titten, nu fick jag lite ny inspiration.

ha det gott.

kram Lise-Lott

Eva Linnea sa...

Ja du Bodil, snart är det jul! Jag gillar adventstiden bäst. Efter jul&nyår vill jag att det ska bli vår och påsk meddetsamma! Men jag hinner fylla år, i januari, innan dess. Och det livar ju alltid upp. Kram EL
PS Galltvål (flytande) kom in i mitt liv för ett tag sen. SUVERÄNT att göra rent och att ta bort fläckar med! DS

Eva sa...

Hej Bodil!

Fantastiskt kul att du är med i ett DT. Det är inte svårt att förstå att de ville ha dig med. Otroligt fina kort. det sista med vattenfallet var ju super fint. Själv har jag inte scrappat någonting hinner inte med just nu, men jag kommer nog snart igång igen.

Vilken tur att du fick tag på en ny symaskin. Jag skulle dööö om min maskin pajade....

Kram Eva

Karin Krut sa...

Vilka vackra julkort du har gjort :)
Ha en skön vecka
Kram Karin

Elzie sa...

Nämen här har jag ju missat fina kort. Trodde du var bortrest men du hann uppenbarligen att lägga ut lite innan *s*.
Ja det pappret är helt underbart vackert. Man näns knappt klippa i det.
Hoppas att Stockholmsresan med lilla barnbarnet blev så rolig som du önskade.
Kram Elzie

Ann-Catrin sa...

Ja du vad ska man söga... du är ju ett proffs ut i fingerspetarna.. lyckliga dom som får så fina julkort!!

är det nu i vcekan du är i Stockholm.. då lyckades du pricka rätt. för vackert vöder har du fått.

kram på dig A-C

Eva Linnea sa...

Hej igen Bodil! Jag har något till dig hos mig. Kram EL

Anonym sa...

Hej!
Vilka julkort!!! Något avundsjuk på dina flinka fingrar, är jag. Och galltvål gör susen på alla fläckar, har använt den i många år. Härlig blogg, kommer att följa dig nu!
Hulda

C De-sign sa...

Hej
Vilka otroligt fina julkort du gör, imponerande!!! Vad duktig du är! Tack för värmande kommentar inne hos mig, även om allt känns tungt går en dag i taget..... Jag har aldrig hört talas om galltvål...var köper man det?????? Låter intressant...jag som lyckas ofta med att spilla lite... Ha en skön söndag! Kramar fr C

Guldkorn i min vardag! sa...

Hejsan, är nu tillbaka efter min härliga utflykt. Passerade en golfbana på väg till Ullared, tänkte då på dig då jag såg hundratals vilsna bollar som låg där och väntade på att bli upplockade. Vilka fantastiska julkort you did it again!
Kram Ulla-Bella

Michaela Lejonberg sa...

Grattis till nytt DT. Härliga julkort du skapat Bodil.

kramar Michaela

Cornelia sa...

Kanhända man skulle vända på sina vattenfallskort... det blir ju jättefint att ha dem på den ledden!
Äääälskar pappret med texten, sååå fint!

Anonym sa...

Hej Bodil!
Vilka fantastiska kort, "vattenfallet" är makalöst!!
Jättekul att se!

Mvh
Marie, MajaDesign

Anonym sa...

Korten är jättefina. Visst är det kul att skapa av de ljuvliga Maja Designpapperen?!

Kickans_blogg sa...

Supersnygga julkort!!! :0) Kramizar kicki

Petra sa...

Vilka fina kort du gör. Jag var på Mimas idag och såg flera stycken i verkligheten. Blev jätteförtjust i ditt sätt att använda alla fina papper. Stod och vände och vred jättelänge på ditt vattenfallskort som jag tyckte var så fint men kunde inte klura ut exakt hur man gör. Kan man hitta en beskrivning på dessa kort någonstans?
Vänliga hälsningar
Petra