torsdag 18 september 2008

Mera symaskin...

Idag fick jag besked från symaskinsreparatören. Det är ett trasigt kretskort och kretskort till dessa gamla maskiner går inte att få tag på. Hur kul är det att höra?
Min gamla trogna vän går alltså inte att reparera, den har gjort sitt - med bravur.

Då kom käre maken med den brillianta idén att titta på Blocket. Kanske skulle där finnas någon symaskin. Och kan ni tänka att det fanns det. Två stycken i Halmstad av samma modell som min trasiga. Visserligen 30 år gamla, men jättebra för mig för då slipper jag lära mig någon ny maskin.

Så jag for iväg i kväll för att titta på och testa den ena av dem. Säljaren hade haft den i 1½ år, köpt den begagnad av Huskvarnabutiken och då var den nyservad. Hon hade sedan använt den mycket sparsamt. Så välvårdad och fin kan ni tro. Priset 1.500 kronor. Tror ni att jag är hellycklig eller hellycklig. Rätt gissat!

Och min gamla trotjänare skall jag ställa på vinden. Den skall få donera delar vid eventuella behov.

Tra la la la la la. Vad jag är glad.

Och i morgon bitti kl 06.30 åker jag med damgolfligan till Marienlyst och Helsingörs golfklubb för att spela golf där fredag och lördag. Skall bli så kul.

Stor kram till er alla!

11 kommentarer:

Eva Linnea sa...

Hej Bodil! Ibland ska man ha tur, eller är det skicklighet?! Kul att du hittade en likadan som din gamla. Lycka till i helgen! Kram EL

Tummelisa sa...

Jag är så glad för Din skull. Hoppas Ni får trevligt med golfen och att det går bra med Ditt spel.
Nu kan Du sy mera fina saker.
Trevlig helg.

Kram från Tummelisa

Anonym sa...

Hej!
Min symaskin är lika gammal och jag vill inte heller lära mej en ny, så jag hoppas den hänger med några år till...vilken tur att du hittade en likadan!
Ha det gott i helgen!
Kram
Agneta

Anonym sa...

Vilken tur du hade! Vad skönt att det ordnade sig så bra...

Trevlig helg!
Helen

Elzie sa...

De gamla Husqvarnamaskinerna är toppen. Köpte min av gubbens chef för 500 kronor. Hans mamma hade haft den och den var så välskött. Bara att olja den lite, sen var det som att köra racer. Synd att föraren inte är någon racer också *s*.
Hoppas ni har en trevlig fredag.
Kram Elzie

Handplockat sa...

tjingeling
jag 'är så himla glad
igår fick jag tag i EN kiss the cook åt dej
de är nämligen slutsålda
vill du fortfarande ha en eller har du fått tag i en redan?

ha ne toppen helg

Änglahem sa...

Bodil Bodil!!

Förlåt min frånvaro....legat nerbäddad i soffan...förkyld och allmänt krass....ynklig som den!*fniss* Men nu är jag på G igen!

Du....jag hade nog inte haft kaffebröd till er alla!*fniss*...men vilken härlig syn det varit om ni stått på trappen 10 personer på rad!*haha*

Nu hade du ju en attans tur med symaskinen! Det ska man ju ha ibland, påstås det iaf.

Lycka till i helgen!! och ha det så mysigt!
Hörs väl av till veckan.
Kramar, Ulrika

Ann-Catrin sa...

hallå Bodil!!
men så bra att du fick tag i en likadan symaskin... och till ett sånt bra pris dessutom.
Blocket är väl bra det!!
Vilken vacker gästbok du ghade gjort...kan tänka mig att den blir en fin bröllopsgåva!!

haft mysigt på golfen då??

kram a-C

Anonym sa...

Hej Bodil!

Min make blev så besviken att jag inte var inne på bloggen tidigare och läste ditt meddelande. Han hade tyckt det var jätte kul!
Vi har kollat på golf hela dagen och jag hejade naturligtvis på Europa. Tråkigt nog gick det inte vägen. Men så kul att du tog dig tiden att vilja göra detta vad. Maken hälsar att dansken har en fin swing och att han är öppen för framtida vad.

Förresten får ju skriva att dagarna innan vi träffades för första gången jag och maken spenderade han några dagar i Halmstad på Per Gessles hotell och spelade på någon golfbana där.
Sen möttes vi i Malmö där jag bodde då.

Jag hoppas ni hade en trevlig söndag även om Europa förlorade.

Ha det gott kära Bodil.

Stora Kramar Bodil.

C De-sign sa...

Hej Bodil
Tack för dina värmande ord inne hos mig. Vardagen är tillbaka...och man måste gå vidare. Nu har jag en trevlig stund att läsa runt vad som hänt på alla bloggarna.... Jag har två gamla trotjänare...elna symaskiner...så jag kan förstå din "panik"...men vilken tur, nu har du ju en "ny"gammal... Låter så härligt med era turer till Danmark! Kramar fr C

Guldkorn i min vardag! sa...

Tråkigt att symaskinen pajat, men tur var det att du hitta en likadan.
Ja du bruden nu ska Ulla-Bella och maken ut och resa. Åker i kväll med tåget, blir hämtad imorgon i Herrljunga åker sen vidare 13 mil till en plats som jag ännu inte vet namnet på. Det är min mans bror som nyligen har flyttat och vi har inte koll på vad det heter nya stället. Iaf. så ligger det behagliga 6 mil från Ullared, så dit tänker sig frugan en av dagarna på lite shopping.
Men ser jag något gredelint skymta förbi så vet jag ju att det är du.
Kram kram o lycka till med golfen, visa brudarna nu vad du kan!
Ulla-Bella