onsdag 17 september 2008

Min symaskin är kaputt

Nu har jag sytt så det visslat om det. Gissa om jag blev förvånad när symaskinen fortsatte att sy fast jag inte trampade på pedalen. Hjälp!!! Det blev att hugga tag i "starthjulet" för att få stopp på maskinen. Och sedan när jag stod och strök sömmar så började symaskinen sy av sig själv. Vad är det som händer??? Så idag har jag varit hos symaskinsreparatören. Min gamla kära maskin är 30 år. När jag ringde reparatören trodde han först att det kunde vara något med pedalen, men när jag kom dit ikväll blev han tveksam och misstänkte att det kanske är något kretskort som pajat. Jag får eventuellt besked i morgon.
Och det värsta av allt är att reparatören åker på semester en månad från lördag.
Hur skall jag klara mig utan symaskin så länge? Jag som har så många beställningar.
Eller tänk om jag måste göra en nyinvesting - då blir det ekonomiskt tufft för Fru Gredelins Syfabrik...

Jag får väl sova på saken.

Natti på er där ute!

7 kommentarer:

Eva Linnea sa...

Ibland rasar allt ihop samtidigt kan man tycka! Eller i alla fall rasar det ihop när man minst av allt önskar det. Hoppas du får tillbaka din maskin innan reparatören åker på semester! Kram EL

Anonym sa...

Jag förstår hur du känner...jag hoppas att det ordnar sig för din symaskin!

Kram
Helen

Catharina sa...

Du kanske kan låna min?? Fast det blir ju inte förrän du är här, och den blir ju klumpig att släpa på tåget förstås...

Kram och vi ses snart!

Tummelisa sa...

Stackars Dig, tråkigt med Din symaskin. De blir som en gammal vän, när man haft dem länge. Alltid svårt att börja om och lära sig en ny maskin, (för mig i alla fall).
Kram från Tummelisa

Skatan sa...

Hej!

Så trist med en maskin som fattar egna beslut. Det är nog det sista man vill...Själv har jag just fått min åter från reparatören. Hela undertrådsmaskineriet hade lossnat...märkligt att jag alls hade kunnat sy! Jag fick till den med en viss vit tråd, allt annat var stört omöjligt. Skönt att det inte var jag som felade. Den här gången ;-)

Kram,

Anna

Familjen Norén sa...

Grattis på eran 15-åriga bröllops dag. Kramar Karin, Daniel, Ida och Klara

Eva sa...

Precis så hände med min gamla symaskin, den sydde så den hoppade fast jag inte hade foten i närheten av pedalen! jag drog ur kontakten och det hela luktade bränt i hela rummet, så nu är den maskinen kasserad och ersatt av en ny jättebra maskin, samma märke så klart :)