söndag 22 juni 2008

Vita vallmor

Jag tycker att vita blommor är så vackert. Så i våras for jag till plantskolan för att köpa lite av varje bla vita vallmor. Tyvärr var dessa slut. Typiskt eller hur?

På försommaren hade jag ett annat ärende till samma plantskola (har på något sätt en massa ärenden dit). Och tro det eller ej, de hade precis fått hem en hel låda med vita vallmor. På direkten plockade jag åt mig tre st Papaver orent "Perrys White" en helt underbart vacker vit vallmo med svart mitt.

Hemma planterades dom på ett fint ställe i en lite omgjord rabatt. Det var redan små knoppar i två av plantorna. Vilken lycka!

Och nu har dom blommat ut. Gissa hur dom såg ut? Riktigt ettrigt tomatröda!!!!! Grrrrr....

Det blir ett nytt besök hos plantskolan i morgon kan ni tro.

Kram Bodil

5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men herregud - är de totalt fägblinda?

Förstår att du är besviken.

Kram Maud

Tummelisa sa...

Vilken besvikelse. Du får "läxa" upp dem lite. Det är tråkigt när det inte blir som man tänkt sig.
Kram Tummelisa

Anonym sa...

Nej men så snopet! Du får en ny! ;-)

Elzie sa...

Ja, nog kan man bli irriterad över såna fel. Är ju rätt svårt att bli av med vallmor som man inte vill ha också!!!
Hoppas du får en bra dag trots ilskan *s*.
Kram Elzie

Stina sa...

Va?
Det måste varit personal från Galne Gunnar som jobbat just då.:-D
Puss