torsdag 5 juni 2008

Det blir blommor...


... till den 14 juni. Ni minns kanske att min väninna sådde fröer för glatta livet i mitt växthus för att få fram blommor till bordsdekorationerna på hennes sons bröllop.
Hinner aldrig bli blommor sa jag. Självklart att det blir blommor sa hon. Och hon vinner!!!! Nu har jag fått ställa ut en del blomlådor bara för de inte skall blomma över. He, he.




Sommarslöjan har jag fått ställa ut. Den blommar så fint.




Blåklinten är på god väg att slå ut.


Och inne i växthuset står fattigmansorkidéer som har börjat slå ut. Jag fick en fråga om fattigmansorkidé kan ha något annat namn och visst den kallas även för prunkfjärilblomster. På fröpåsen står det även Schizanthus. Den har väldigt friskt och vackert bladverk.

Men vad som inte hinner blomma till den 14 juni är atlasblommor, luktärtor och rosenskära. Så vi skall plocka vackra vilda blommor upptill.

Idag skall jag på studentuppvaktning. Det är min lillasysters yngste grabb som tar studenten. Strålande sol, glada studenter, flaggor, sång och musik. Kan knappast bli mycket festligare.

Ha en underbar dag alla!
Kram Bodil

12 kommentarer:

Camilla sa...

Man blir alltid lika glad när man är härinne. Mycke vackra bilder att titta på. Vilket härligt växthus.. Kan nästan känna lugnet och tomatdoften när jag tiitar på bilderna.

Lycka till med alla plantor.

Ha det så gott.
Kramar Camilla

Tummelisa sa...

Roligt att det blev blommor i alla fall. Blåklint är en av favoriterna hos mig.
Hoppas Du får en trevlig studentfest. Trevlig helg!
Kram Tummelisa

Elzie sa...

Tack för namnet Bodil. Den blomman såg så fin ut så den får nog följa med hem nästa år.
Hoppas att studenten blev festlig och fin. Här har jobbats em och kväll och nu är det jobbedag i morron också. Hade gärna varit ledig *s*.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Anonym sa...

Underbart!

har minsann uppdaterat min blogg. Det var inte igår haha.

Kram vännen!

Ann-Catrin sa...

Hej Bodil!!

Sommarslöja tillhör mina favoriter.. så skir och vacker.. tänk att den börjat blomma redan.. inte klokt egentligen!

Svenska jrdgubbar är en månad tidigare än vanligt.. köpte igår och de var sagolikt söta!

Dina trädgårdsbilder gör mig glad.. så vackra de är och härligt inspirerande!

idag har vi en lappardag på självaste nationaldagen.. härligt det med .. vi är lite avslagan hela familjen.. men jag tro nog den nybakade studenten ta priset... rikigt trött är hon""

Nu ska vi snart grilla i trädgården..

såg nu att du oxå var på uppvaktning.. härligt!

KRAAM A-C

Ann-Catrin sa...

...lappardag... nej du slappardag ska det vara och inget annat! hihi

Fröken Glamborg sa...

Önskar dig en trevlig helg!! Kram Veronica

Anonym sa...

Hej Bodil Vackra blommor Lunkan

Änglahem sa...

Hej Bodil,

En liten snabbtitt på grannens dator...Har fått ta ofrivillig paus, dator skrället har fått VIRUS!! Jag blïr så less....

Vad kul att så många av blommorna hinner slå ut trots allt!! På sätt o vis...fick ni ju rätt bägge två!

Ha det så jättehärligt!! Jag åter kommer så snart jag kan....

Kramar, Ulrika

C De-sign sa...

Ja man kan verkligen glädjas med alla studenter som har haft ett strålande väder att fira i! Och tänk att det hann bli blomster!!! Så fina buketter det kommer att bli!
Kram fr C

Johnna G sa...

Hallå där igen
Jag smyger runt här ganska ofta men är dålig på att kommentera. Jag ska bli bättre!

Måste säga att vallmoknoppar är bland de finaste jag vet. Ja egentligen är jag så förtjust i hela vallmo, knoppar, blommor och kapslar! Ett msäterverk kan man säga :-)

kram i sommarvärme
/ Mariehill, Utsidan

Anonym sa...

Tack!Jag är på G snart. Kolla med dottern.