onsdag 11 juni 2008

Friska vindar

Milda tid vad det blåser ute. Och i går var det ännu värre. Då fick jag springa som en jojo och stötta blommor och rädda blommor som blåst omkull. Käre maken ville gärna att vi skulle äta ute som vanligt den senaste månaden - men sedan jag legat med både armar och ben på bordet för att hålla duken på plats insåg han att det nog var bäst att käka inne.
Det blev ingen golf heller för min del igår - kände att jag låg för långt efter med beställningssömnad. Och det var tur det för nedrans vad jag hann undan i syfabriken igår innan det var dags för kvällens fotbollsmatch.

Idag skall jag visa er en av mina stora glaskulor.


Maken tycker att de ser ut som upp-och-ner vända jättestora julgranskulor. Jag har två stycken bredvid altanen. Jag gillar när det glimmar till i solen. Dessa har jag köpt av Susanne Hübel som har en väldigt trevlig pynt- och växtbutik i Särdals kvarn.

Håll i hatten kära ni!

Kram Bodil

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med din gube om att det ser ut som en stor julgranskula. Så fint mdet måste vara. Er trädgård är så välskött och fin!

Catharina sa...

Haha, vad roligt att man ser dig som i en spegel :-)

25 dagar kvar nu... nästan ingenting!

Tummelisa sa...

Fina kulor, jag ser dig också. Det ser bra ut. Lite annorlunda prydnad i Din fina trädgård.

Trevlig helg

Kram Tummelisa