fredag 18 september 2009

Bullbak igen

Ja nu tror ni förstås att den här bilden är från förra gången jag bakade och det är faktiskt inte mer än knappt två veckor sedan. Men den här bilden är från gårdagens bak.


80 vetebullar bakade jag den 5 september. Och av dem fanns det bara en enda påse kvar i frysen. Visserligen har jag gett bort lite bullar. Skulle nästan kunna tro att frysen läcker.

Igår blev det 80 nya vetebullar. Får se hur länge dom räcker. Vi är ju tre här hemma som gillar bullar till fikat - käre maken, jag och vår hund Pepsi.

Ha en skön fredagskväll. Vi hörs snart igen.

7 kommentarer:

Elzie sa...

Du milde vad du bakar! Och det är likadant här. Vare sig jag bakar bullar eller kringlor så går dom åt som smör i solsken. Och här är det faktiskt maken som äter mest!
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Tummelisa sa...

De ser verkligen läckra ut Dina bullar. Länge sedan det bakades här...ändå är det bullar som vi verkligen gillar. Bättre än kakor och annat sött.
Ha det så gott!
Kram Tummelisa

Anonym sa...

Ja vad gott det ser ut, jag har många att baka till nu också när barnbarnen flyttat hit, och din goda äppelpaj har jag också gjort,den ska jag göra flera gånger så TACK för det receptet...
Hoppas du får en fin helg, tänker på dej.
Kram Agneta

Anonym sa...

Hejsan ! Dina bullar ser så OTROLIGT GODA UT, ja jag känner hur gott det skulle smaka nu till kvällskaffet. 80 st ja det måste nog läcka ifrån ER frys, men det går nog undan om även lilla vovsingen gillar bullar. Kram från en bloggtassare o ha en goer kväll o helg.

Susanne sa...

Mmmm!! jag kan känna doften..Härligt..
Ja visst nu vet du hur jag ser ut..Fast jag är vackrare i verkligheten,,ha ha ha nej jag bara skoja..Kramar till dig från mig

Britt sa...

Oj, vad du bakar! Det ser verkligen jättegott ut.

Vilka underbara rosor du har.


Kram Britt

Erika sa...

Hemma igen efter en härlig helg i Varberg.
Klart vovven ska ha lite bullar.