fredag 12 februari 2010

God och lättlagad kycklingrätt

God fredag på er alla. Idag tänker jag bjuda er på en riktigt god kycklingrätt. Väldigt lättlagad! Går att förbereda. Lagom till en fredagskväll. 3-4 personer.

1 st grillad kyckling, ta bort skinnet och benen och dela den i bitar
1 st röd paprika hackas
3 dl vispgrädde vispas
1 tsk sambal oelek
1½ tsk curry
1 dl magno chutney (green label)
1 st vitlöksklyfta pressas

Lägg kycklingbitarna i en ugnssäker form. Lägg paprikan ovanpå. Vispa grädden löst och blanda i de övriga ingredienserna. Häll det över kycklingen.
Tillaga i ugnen 20 minuter i 225 grader.

Serveras med ris och en god sallad.

Den här rätten har jag lagat otaliga gånger och den blir lika uppskattad varje gång.

Lycka till!

Kram
Bodil

9 kommentarer:

Elzie sa...

Åh vad det lät gott. Måste skriva ut det receptet.
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

Anonym sa...

Hej Bodil!
Nu var det några dagar sedan jag tittade in här,oh vad glad jag blev att du har kunnat göra så mycket kul, att du har haft besök av älskade barn o barnbarn fixat bilder, på härliga lappåkare++.
Så vackert det blev med dessa gardiner o kuddar. Man fick litet lust att ställa till med VÅRfix även här hemma.
Kycklingrytan var nog något att ta efter den kanske blir lika poppis hos mig som din underbara äppelkaka.

Men mest av allt blev jag glad för att du fick dina cellgifter,att du har fixat vikten o att du har ditt underbara humör o livsglädje intakt. Alla mina gotankar sänder jag o önskar Dig o Din fam en underbar HELG o tack för att du delar med dig om ditt o datt i en underbar blogg. Kramizzzzzzzzzar (Äppelkakan)

Susanne sa...

Oj det lät gott,,och äpple kakan har jag smakat och den va supergod!! Vilka härliga recept..Tror att kannan jag köpt är just till
Te bordet tror inte du? Kanske man skall pressa citronen i kannan så den som dricker teet får färskpressad saft i sin kopp..Kram ja ruggigt är det..Susanne

annmari sa...

Kycklingen lät så god så den har jag lagat idag. Mumsigt blev det :-)

kram

Lisas torp sa...

Så jättegott det låter! Tack snälla!

Önskar dej en riktigt fin och skön hjärtansdag idag!
Kram
Lisa

Mija ♥ sa...

Det var ett tag sen! jag tänker OFTA på dig - hoppas att du känner det:) Underbara bilder på din fina familj!

Kramar, Mija

Ett ögonblick sa...

Hejsan Bodil!
Det här receptet tackar jag för, ser jättegott ut och ska testa det i veckan eftersom jag har hela familjen hemma.:)
Så skönt att dina värden rättat till sig så du kunnat få din behandling, hoppas att du kunnat må bra hela helgen också.

Du frågade om jag köpt tyger själv av Eliassons, som jag hade ett inlägg om...nej det har jag inte..tycker också att dom är dyra, men det är lite vackert ögongodis så här i kyliga tider.
Vi jobbade ihop med dem förut (andra ägare då) gjorde kornischer och gardinknoppar i form och färg efter kundens önskemål och till just Eliassons tyger. Det är några år sedan, men så roligt det var.

Hoppas du får en bra början på veckan och var rädd om Dig.
kram lisamaja

Anonym sa...

Försökte ringa, men kom inte fram
ville bara säga grattis
Ingrid med fam.

Snor och Glamour sa...

Det receptet måste jag prova! Det låter jättegott!
Tänkte bara kika in och säga att jag är så glad att du vill vara med i min utmaning! Skall bli mycket spännande att se alla fina bidrag! :)
Ha en fortsatt go kväll!
Kram Ann-Louise