tisdag 8 december 2009

Dörrkrans och paket med posten

Dörrkrans hade jag ju tänkt att göra i söndags. Men då fick vi kaffefrämmat istället. Min storasyster och hennes man kom på besök med de allra godaste kakorna.

Så igår traskade jag till skogen för att plocka mossan till kransen och sedan var det bara att sätta igång. Förra året köpte jag en riktigt stor halmstomme som jag har använt även i år. Ja faktiskt ser kransen likadan ut som förra året så egentligen hade jag inte behövt ta några nya foton.




Till kransen har jag använt mossa, silvergrankvistar, pärlor på tunn ståltråd, små grönfärgade glaskulor och så givetvis en röd rosett. Och diametern på kransen är 50 cm.

Igår kom det ett paket med posten. Från USA.


Och nyfiken som man är så blev det fram med saxen för att öppna. Paketet kom från Bodil från andra sidan plurret. Paketet innehöll jättefina presenter till mig för att jag hade gjort ett litet stjärnalbum till hennes dotter Matilda.


Massor av jättefina dekorationer till min scrapbooking och en hel kanna med lönnsirap från Vermont. Tack snälla Bodil!!!

Käre maken är lite galen i lönnsirap så ikväll har det serverats pannkakor med riktigt äkta lönnsirap. Gott-gotti-gott-gott!!

Ja det var det hele för idag.

Vi hörs!

Kram

9 kommentarer:

Tummelisa sa...

Vilken fin krans Du gjort.
Lönnsirap är riktigt gott och "nyttigt", det tycker jag också.
Roligt att få paket från andra sidan plurret.
Nu kan Du göra ännu mera fina saker, duktig som Du är.
Hoppas resten av veckan blir bra för Dig.
Kram från Tummelisa

Eva Linnea sa...

Jättefin dörrkrans! Min dörrkrans, som jag har haft i flera år, går i silver, men den börjar bli lite väl shabby nu tycker jag.
Och paket ända från Amerikat. Det är inte dåligt.
Ha en bra vecka!
Kram Eva Linnea

Lisas torp sa...

Åh, så fin din krans blev! Så jätteduktig du är!!!!

Kul att få paket så långväga ifrån, och säkert kan du göra något tjusigt med bilderna!

Kram
Lisa

Gita sa...

Dörrkransen var jättefin. Håller också på med en krans. Ingen stomme utan raka grenar som formas blir min stomme, men kom just på att jag faktiskt har en halmstomme någonstans.
Kul med paket från "andra sidan"!

Susanne sa...

Hej min vän..Så trevligt med paket i från andra sidan långt bort=)
Din krans är enkel och det tycker jag om det enkla är vackrast..Massa kramar Susanne

Elzie sa...

Det låter gott, har aldrig smakat det själv. Gäller nog att man får tag i riktig lönnsirap också, hihi.
Din krans är så vacker. Och jämn och fin. Man kan nästan tro du gjort den i en maskin (såg du, det rimmade, haha!).
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Elzie

Åsa/asamia sa...

Tack för kommentaren hos mig.♥
Hoppas du mår så bra du kan, tänker på dig.

bakom berget sa...

Va, fin den blev, din julekrans!Och kul med överraskningen från USA. Men det allra bästa... Pannkakor med sirap... Mmmmmm..
I like... Kram Åsa.

Erika sa...

Lönnsirap är gott men sååå sött!
Kransen var supr fin, smart att ta mossa under o sedan granris, blir inte så taggig o spretig då. Den glänser fint med men det kanske är blixten eller har du gjort något specielt?