onsdag 28 november 2007

Textil skatt

Skatter behöver verkligen inte bara bestå av guldpengar. När min svärmor dog fick min man en skatt bestående av fina broderier och annat textilt handarbete. Kvinnan som har lagt ner så mycket av sin tid på handarbete är hans farmor Hildur.





Den här vackra duken i engelskt broderi mäter 60x60 cm. Man blir förundrad över deras skicklighet.

Nu skall jag ta fikapaus. Syfabriken är i full fart idag igen. I eftermiddag skall jag till affären och köpa mjöl, socker, smör, nötter, mandel, kanel..... I morgon är det nämligen bakdag.

Kram på er mina vänner!
Bodil

1 kommentar:

ewa-christine sa...

Vackra engelska vitbroderier kan man aldrig se sig mätt på. Ja det är en skatt.
Trevligt möte för mig som ny bloggare i etern.
Med positiv hälsning
Ewa-Christine