söndag 18 april 2010

Att ta sig hem från Sicilien, fortsättning 2

Jag har talat med käre maken under dagen och det är nu klart att en buss från ett skånskt bussbolag vid lunchtid idag körde söderut för att möta resenärerna vid Brennerpasset söder om Innsbruck. De svenska chaufförerna skall sova "sin tid" innan det blir körning tillbaka mot Sverige. Beräknad avresa är måndag kl 15.00 och om allt går enligt planerna så finns käre maken i Malmö tisdag kl 09.00.
Ja det låter ju bra, eller hur?

Just nu, vid 22-tiden befann dom sig i höjd med Neapel.

Nu blir det slafen för min del.

Godnatt!

4 kommentarer:

bakom berget sa...

Skönt att det ordnar sig, så att du får hem kära maken snart. Jag har kompisar som håller på att ta sig hem med diverse tåg, från Florens. Det kommer att bli en lång restid för dom. Vem kunde ha anat att det skulle bli så här!
Hoppas du får en fin dag! Åsa.

Tummelisa sa...

Så bra, då har Du honom hemma snart.Vilken resa!
Blev riktigt orolig för Dig ett tag, vill att Du ska ha stöd hos Dig, när Du inte är riktigt frisk. Visserligen vet jag att Du klarar det mesta själv, men, men...
Hoppas den fortsatta veckan blir bra.
Kramar och tankar Tummelisa

C De-sign sa...

Så underbart att läsa om dina goda vänner från Borås.... jag kan förstå att ni hade härliga dagar tillsammans! Hoppas nu att din man kommer hem snart....tänk vad vi blir "ställda" när inte allt fungerar som vi vant oss vid! Roligt att du tycker om lavendelstaven, jag kommer att göra nya i sommar! Skickar dig en Stor Kram fr C

Mia sa...

Ja, jag hade verkligen tur. Har en arbetskamrat vars dotter skulle åkt till cypern i helgen, men det blev ju inget med det. Vulkanen ställer då verkligen till det. Roligt att du har haft goda vänner hemma som har hjälpt dig så mycket.
Ha det gott. Kram Mia