lördag 25 april 2009

Vårtecken v 18

Jag har ju varit i Göteborg fredag-lördag med mina goa tjejkompisar i syföreningen. Göteborg är en underbar stad att strosa i. Och kul har vi haft. Vad vi har skrattat.

På fredagskvällen var vi på Rondo och såg Jerry Williams. Och jag säger bara har ni möjlighet att komma till Rondo så gör det. En helt otroligt bra show. Vilket öööööss!! Superbra!!!

Så var det dags för nya vårtecken i vårteckenutmaningen. Man tror ju knappt det är sant men vi har sommarklimat här i Halland. I veckan har det hänt mycket här hemma i trädgården. Säsongens första gräsmatteklippning utförde käre maken när jag var i Göteborg. Och grön och fin är gräsmattan.


Här är baksidan av trädgården. Det skjuter bra i alla perennerna. Tänk till sommaren, då täcks all jord av kraftiga perennblad. Och snart är vi där.


Mossfloxen har slagit ut och blommar fint på muren.


Vårt plommonträd har slagit ut. Det beskar jag hårt för två år sedan och därefter har det varit lite si och så med blomningen. Men i år kommer det att bli bra.


Här ser ni blodhäggens vackra rosa blomklasar.



Detta är blodplommonträdet som står i sin fulla prakt. Helt översållat av rosa blommor. Och står man under trädet så hör man surret av alla humlorna.

Nu önskar jag er alla en ny härlig vårvecka. Njut så mycket ni bara kan!

Kram

14 kommentarer:

Tummelisa sa...

Vilka fina bilder, men vi har faktiskt haft det som en sommardag här idag. Varmt och skönt med solsken. Blodplommonträdet som Du har är verkligen vackert, ja hela Din trädgård ser det ut som.
Härligt att Du hade det bra i Göteborg. Skönt att få skratta lite ibland.
Trevlig fortsatt helg.
Kram Tummelisa

Annelis hantverk sa...

Så vackra bilder, och å mycket stenar som ni plockat och lagt runt trädgården.
Jo det är en riktig mysig stad, jag åker snart ner igen.
Ha det bra!

ANNAANNA sa...

Vad fint ni har i er trädgård och snyggt med stenkanterna.

Mejrams! sa...

Ja, det är som här i Blekinge, försommarkänsla med nyklippt gräs. Blodhäggen ska jag skriva upp i min minnesbok, det verkar vara ett träd som jag måste införskaffa. Ha en skön dag!/Merja

Åsa/asamia sa...

Vilken underbar trädgård du har, förstår att ni har fullt upp.
Trevligt med lite utflykt, hoppas du är nöjd med din dag.
Kram

houseofchandeliers and vintage sa...

Oj vilka vackra bilder på blommande träd, en ren njutning.
Viken enormt arbetad trädgård, det ska mycket jobb till för att det ska se ut så.
Kram Zara

Cattis sa...

Vilken vacker trädgård du har!

Viveka på Humlebacken sa...

Vilken vacker trädgård du har! Och vilka underbara bilder du visar. Visst är det härligt just nu?

Elzie sa...

Vilka härliga vårbilder. Ni har en underbart vacker trädgård.
Hoppas du njuter av dagen idag.
Kram Elzie

Susanne sa...

Hej..Jag bara ville kika inom och önska dig en riktigt härlig valborg..Kram

C De-sign sa...

Göteborg är en underbar stad! Roligt med en utflykt och ett gott skratt... är nyttigt!!! Vilken underbar trädgård du har, jag är helt imponerad av alla stenar!!! Vilket jobb! Nu är det nästan "magiskt" vackert...... Hoppas du njuter av sommarvärmen! Ha det riktigt skönt i helgen, själv ska jag ner till skärgården idag! Kram fr C

Erika sa...

Roligt att titta runt hos andra som deltar med lite vårtecken genom Vivkea på Humlebacken.
Bor själv längsvästkusten och känner så väl igen mig med alla dina stenar som du gjort otroligt fina rabatter med.
Blodplommonträdet var jätte fint, längtar tills mitt ny planterade bergskörsbärsträd är lika fint.

Gita sa...

Vilken fin trädgård ni har. Det var vackert med stenkanterna.

C De-sign sa...

Saknar dig....hoppas att allt är bra! Kram fr C