torsdag 21 februari 2008

Skruv, skruv, skruv, skruv.....

Idag har jag varit på IKEA i Helsingborg. Maria, Massimo och Max har gjort mig sällskap. Och tack och lov för det. Vi skall äntligen få lite bättre ordning i arbetsrummet här hemma (obs inte i syfabriken som ju också är ett arbetsrum). Det skall tapetseras om lite längre fram och så skall vi ha lita andra möbler. Bl a en sovplats till utöver gästrummet. För detta ändamål har vi tänkt köpa IKEAs Hemnes dagbädd som man kan bädda till en 1,60 bred säng.
Den skulle införskaffas idag, så jag hyrde långt släp - ett jättesläp som visade sig vara 4,70 m långt. Gott om plats tänkte jag, och bra med bärare. Så jag bestämde mig på vägen till Helsingborg att köpa alla möblerna som vi hade tittat ut - skrivbord, avlastningsbord, dagbädd, bokskåp och spegel. Och kan ni tänka just denna veckan fick IKEA family medlemmar 10 % rabatt på heminredning. Tack Maria för att du var så observant på detta. Sådana skyltar ser jag aldrig om jag så skulle snubbla över dom. Så det blev 1.300 kr sparat på ett "presentkort" och så får jag ju anledning att åka dit snart igen.
Vi hade lite andra ärenden också i Helsingborg och blev ganska sena hem. Detta resulterar i att gode maken och jag kommer att skruva hela kvällen och förmodligen en stor del av natten också för att få ihop dagbädden som skall användas redan i morgon när våra bästa vänner Britta och Harry kommer hit samtidigt som min dotter Catharina kommer från kungliga hufvudstaden.
Gode maken får gåshud när han ser så mycket skruvar på en och samma gång så jag får kanske vara lite smart och plocka undan lite av skruvarna och ta fram efter hand.
Dessutom har jag en sjutusans konkurrens av idrottsgalan på TV ikväll.

Kram på er alla från Bodil - som har laddat skruvdragaren!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha....Du är för go. Visst vore det kul att starta Bodil & Bodil....Det hade varit nåt.
Men mina kuddfodral är inte i klass med dina!

Jag skrattar också åt synen jag fick framför mig av dig och din make med massa skruvar. Jag hoppas att ni fick allt rätt och att ni inte saknar några skruvar.

Ha en underbar helg!
Kram Bodil.

Tummelisa sa...

Har Du tid? Eller skruvar Du fortfarande?
Kommer vi att få se resultatet?
Du kan säkert klara detta också med Dina förmågor.
Hoppas Ni får trevligt med Era vänner och Din dotter.
Kram Tummelisa

Catharina sa...

Åh!! Gud vad spännande!! Tänk om man får sova i en riktig säng i helgen alltså, istället för en madrass... Wow! Jag kan också hjälpa till att skruva. Min man har en tendens att hetsa fram, och har minst två gånger skruvat genom faner, tjoho. Han blir otroligt sur på sig själv, men då är det ju försent!! Vi ses ikväll!!

Stina sa...

Hej skruvlisa!:-)

Nu har du gjort en till fin kudde ser jag.
Ska du ruinera mig? Va?

Puss

Michaela Lejonberg sa...

Hoppas det gick bra med skruvandet! kramar Michaela

Änglahem sa...

Smart drag att ladda skruvdragaren!
Har ni fått ihop alla skruvar, kan just se mig hur det ser ut med mycket huvudbry! Blir ju en hel del av skruvarna....

Dina kuddar är så ljuvliga!!!

Kram och trevlig helg!
Ulrika

Karin Krut sa...

Jahaaru, visst är det roligare att handla sakerna än att skruva ihop dom :) Hoppas att ni får en skön och trevlig helg!
Kram Karin

Unknown sa...

Hej Bodil!!
Träffen var helt underbar! Fick en del layouter gjort, ska lägga upp dem snart!
Tack för titten själv!! Jag kommer nog att lägga in lite inlägg på svenska med, men för att underlätta för mina engelska vänner så blir det nog mest på engelska.
Kramiz

Stina sa...

Kramis till dig, vännen.:-)

Guldkorn i min vardag! sa...

Hoppas att det följer med fina beskrivningar(tänker på stackars maken).
Det är ju så nu för tiden att ska man köpa något i möbelväg så får man göra mer än halva jobbet själv.
Bättre var det förr då fick man den färdigmonterade varan hemkörd också.Det var då det..Måste skaffa mig Ikeas family kort, ska åka dit den 5 mars vi har ju fått ett ikea i Haparanda ca 20 mil härifrån förr fick vi åka till Sundsvall som var det närmaste 60 mil lång färd, det
Kram Ulla-Bella

Ann-Catrin sa...

ja du Ikea är bra och har väldigt humana priser...men sen sitter man där och skruvar och skruvar...
Men det blir nog bra... berätta sen!
kram A-C

Anonym sa...

Puss och kram du goa Bodilgumman.:-)