torsdag 7 februari 2008

Full fräs i syfabriken

Godkväll ute i stugorna!
Vet ni att i förra veckan blev jag så less på detta regnande. Så jag tog bilen och for en bit innåt Småland till en butik som jag länge har tänkt besöka. Mitt ute i skogen! Fast det var välskyltat - tack och lov. Butiken heterTyger och Ting.




En helt underbar butik där de säljer tyger till lapptäcken (ljuvliga sådana), franska tvålar, te i lösvikt, gardintyger, gardinstänger, scrapbookingtillbehör mm.

Jag var mest intresserad av tyger till lapptäcken och det fanns hur mycket vackert som helst att välja bland. Tror ni mina ögon gick i kors där inne? Jag skulle kunna köpt hur mycket som helst, men jag fick ju behärska mig. Kan ju fara dit igen.

Här är bilder på tyger som jag köpte. Det skall bli kuddar. Och så tänkte jag använda lite av spetsberget.



Här var det lite rosa och beige romantiska rosor i stormönstrat och småmönstrat tillsammans med rutigt och randigt i beige och vitt.



Och här var det lite blommigt i beige och blått tillsammans med rutigt och randigt och ett lite mörkare mönstrat i blått.

Symaskinerna har gått hela eftermiddagen och nu ligger nya rosa kuddfodral klara. Ni får se dem i morgon för det är för mörkt för fotografering ikväll.

Kram på er alla! Och tack för alla värmande kommentarer!

Bodil

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj, älskar de rosa tygerna sååå vackra!!

Anonym sa...

Har nyligen hittat din blogg och den är väldigt inspirerande och rolig att besöka!!

Helt UNDERBARA tyger precis i min smak!! Kan tänka mig att det kommer bli ljuvliga kuddar med dessa kombinerat med lite spets:-)
Att blanda rutigt och blommigt är väldigt snyggt och färgerna matchade varandra perfekt. Vilken härlig tygbutik du måste ha hittat som saluför så vackra tyger.
Hoppas vi får se slutresultatet här på bloggen.
Ha en bra helg!!

Anonym sa...

Wow, vackra rosentyger har jag alltid gillat, men sällan köpt. Varför egentligen!! Dina kuddar är ju enastående fina!
Ha en bra helg!