fredag 25 juli 2008

Sommarkonsert och så lite från trädgården

I går kväll var maken och jag på Sofiero slott i Helsingborg och lyssnade på Paul Potts. Vilken kille alltså, en sån röst han har. Förstår att han vann Englands "Idol". Som "gästartist" dök Linda Lampenius upp. Och vilken tjej, snacka om att kunna hantera en fiol. En helt underbar sommarkväll med slottsparken knökad av entusiastisk publik.

Och så blir det lite trädgårdsbilder igen..... (Klicka på bilderna för förstoring.)











Ja så här ser det ut just nu i trädgården. Nu handlar det mest om att klippa bort vissna blommor och småstäda lite här och var. Och några jordnötter till fåglarna har jag inte lyckats få tag på, slut överallt. Men käre maken har köpt hem stora talgbollar och det verkar vara uppskattat. Varmt och gott har vi - igår var det 29,1 grader och idag blir det nog något liknande, fast det fläktar lite gott idag.

Ha det gott och njut av sommaren!

Kram Bodil

12 kommentarer:

Tummelisa sa...

Hej, jag och mina "leder" njuter av sommarvärmen. Vilken trädgård Du har, helt sagolik.
Har hört Paul Potts när han tävlade i Idol i England, vilken "pipa".Alla både jury och publik stod upp när han var klar. Jag som är så lättrörd gråter när jag hör honom.
Fortsatt trevlig helg!

Kram Tummelisa

Änglahem sa...

Fläktar??? vart nånstans? jag åker dit med en gång....*suck* jag klagar inte jag....bara suckar lite!! Phuuu....!

Tala om vacker trädgård!!!! så yrar du om min!! hörrödudu....Det är bara så tråkigt för det är mycket som redan blommat över!! jag hinner inte med att klippa bort allt.......

Hallon jaaaa...lite grand...skulle varit ute förra veckan! Men jag är så trött för tillfället...tillfället o tillfället....orkar inget, glömmer så mycket....så kom denna värme ovanpå allt och ger hjärnan totalt härdsmälta...*suck*...klagar inte*fniss* bara jämrar mig lite..*tihi*
Det blir snart bättre igen.....hoppas jag!

Ha en skön helg! jag tror den blir i skuggan för min del!

Kramar, Ulrika

Ps. Du är Välkommen när som helst!!

Elzie sa...

Det fläktar här också. Skönt!! Och Linda Lampenius såg vi i Dalhalla. Hon är verkligen duktig på sin fiol.
Vackra trädgårdsbilder som vanligt. Önskar min trädgård var lika uppvuxen som er.
Hoppas ni får en bra helg.
Kram Elzie

Anonym sa...

Hej hej..Läser din blogg med glädje.Bor i UK..Paul Potts vann INTE idol..Han vann däremot något dom kallar för "Britain got talents".Dessförinnan jobbade han som mobilförsäljare.Han sjunger bra.Han vann förra året..Då vann en underbar tjej Idol här.Hon är idag en stor artist.Hon heter Leona Lewis.Dom är bra båda två.Men Leona är i särklass. Jättekul att läsa din blogg för övrigt..och får man säga grattis till att du blivit mormor..MVH Lena i UK.

Änglahem sa...

Jag smäääälter sakta men säkert bort!!!! Skuggan som gäller, förutom igår när jag faktiskt var med på stranden en stund med make och barn.....jag t om badade......!

Man vänjer väl sig kanske så smångingom.....fast då har väl kylan kommit lagom tills dess*tihi*

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Änglahem sa...

....stavningen talar väl för sig själv....eller?*fniss*

Anonym sa...

Åh vilken vacker trädgård du har!! Hoppas ni har det gott i sommarvärmen *Kram*

Stina sa...

Vad trevligt det låter. Kan tänka mig att det lät bra.:-) Kram

Anonym sa...

Hej Fru G!

Detta tror jag är lösningen!
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=215518

Mvh Daniel

Anonym sa...

...eller detta
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=239147

Kram Daniel

C De-sign sa...

Hej
Låter som en fantastisk konsert! Så fint du har det i trädgården, jag tycker så mycket om alla era stenläggningar...har du plockat stenar och lagt? Så mycket blommor...underbart ser det ut! Javisst...nu är det bara att njuta! Önskar dig en härlig dag! Kram fr C

Anonym sa...

Så lummigt o vackert! Förstår att det njuts av all denna prakt
ewa