onsdag 9 januari 2008

En egen bloggbutik

Nu har jag suttit vid symaskinen igen ett tag. Det är så rogivande. Jag har en hel del beställningssömnad, men jag stack emellan och sydde några kuddfodral. Tycker själv att dom blev riktigt fina och lite gammaldags. Dom här kuddfodralen tänker jag sälja och därför har jag skapat en speciell bloggbutik där du har möjlighet att köpa om du är intresserad. Titta in hos Fru Gredelins butik.

Här får du ett litet smakprov på hur de nysydda kuddfodralen ser ut.



Detaljbild från Modell Agnes.

Detaljbild från Modell Botilda.

Idag har vi riktigt tråkigt gråväder och regn, som gjort för innearbete. Men först skall jag sätta på lite kaffe - det finns lite goda kakor kvar sedan i julas. Gott!!

Kram på er alla från Bodil

8 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Så vackert..!! Då måste jag genast kika in i butiken..kul!
Kram A-C

Stina sa...

Du är verkligen duktig du. Duktig på allt, tror jag.:-) Stor kram till vännen Bodil./ Stina

Tummelisa sa...

Vad fina saker Du kan göra. Allt ser perfekt, och vackert ut. Det måste vara roligt att kunna göra så mycket fint, kuddöverdrag, kort, gardiner osv.
Själv har jag inte något vidare tålamod med symaskinen. Lycka till med Din butik, ska titta in där ofta.
Kram Tummelisa

Guldkorn i min vardag! sa...

Men grattis till butiken ska kika in där fortast möjligt i love butiker! Så fina kuddfodral du är ju superduktig.
Ha det gott o kramar
Ulla-Bella

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilka jättefina kuddfodral! Skulle vilja ha till nya sofforna, men har köpt tyg till att göra egna redan. Men tyvärr är jag nog inte lika bra på att sy som du!

Nja, svärmors hjälp till städandet skulle jag inte kunna ta.. Inte en sån nära relation du vet... :-)

Sköt om dig!
Hanna

Hanna sa...

Tack för din fina kommentar. Visst är det märkligt att kommentarer i en blogg kan värma så gott. Vilka jättevackra kuddar. Du är ju grym med symaskinen verkligen skicklig.
ska genast kika in i bloggbutiken. Hittar säkert massor med spännande saker.
ha de gott
kram

Scraphörnan sa...

Ja du är väl otrolig!!
Ska genast dit och kika!

Kram

Lotta sa...

Åh vad vacker kudde. Du är ju superduktig på att sy!

Ha det riktigt skönt!
Kram
Lotta