lördag 25 september 2010

En ny ängel...

*Bodils dotter Catharina gästbloggar*

Nu gästbloggar jag igen. Den här gången har jag inget roligt att berätta. Mamma dog idag på eftermiddagen. Det är helt ofattbart hur fort allt har gått! Hon somnade in i sin säng på sjukhuset, omringad av Börje, Börjes dotter Karin, mig och sina tre systrar. Det var en fin stämning, och vi tror att mamma kände det också. Hon hade inte ont någonstans, och det blev ett mycket fridfullt avslut, om än sorgligt för alla närstående.

Vi kommer att skriva ett inlägg till, i samband med begravningen. Efter det kommer bloggen inte att uppdateras, men vi har beslutat att låta den finnas kvar, eftersom det finns så många minnen från mamma här. Bilder, texter, tankar mm.

Många kramar till alla mammas trogna bloggläsare.

//Catharina

55 kommentarer:

Anonym sa...

Kram på er allesammans.

Anette Löfstedt med familj.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Oh, så sorgligt.
Jag beklagar verkligen.

Må så gott det nu går.

Kram från en bloggvän sedan 15/8-10

STENLYCKA sa...

Kära Fru Gredelins familj!
Mina tårar rinner och jag känner så för er när jag läser detta ikväll.Så förskräckligt fort allt gick, kan inte fatta.Känns ändå skönt att höra att hon fick sluta med sina närmaste omkring sig och att hon inte hade ont.
Önskar er allt gott!
Kram från blogg vännen Raina

Viveka på Humlebacken sa...

Usch vad sorgligt!!
Det känns tomt och tråkigt och ledsamt! Tänker på er och skickar en massa kramar!

Viveka

Viveka på Humlebacken sa...

Usch vad sorgligt!!
Det känns tomt och tråkigt och ledsamt! Tänker på er och skickar en massa kramar!

Viveka

annmari sa...

Oj vad sorgligt. Då gick det snabbt, men skönt att höra att ni fanns hos henne. Många tröstekramar

Tummelisa sa...

Oh, så förskräckligt sorgligt. Vad jag kommer att sakna Bodil. Vi skrev även till varandra privat utanför bloggen. Försökte bl a trösta varandra när våra hundar gick bort nästan samtidigt.
Jag beklagar verkligen Er förlust. Bloggvärlden och även den andra världen blir inte detsamma utan Bodil. Nu vet jag, har varit så orolig....det känns tungt.
Kommer att minnas Bodil med glädje och tacksamhet.Tack för att Du orkade skriva.
Styrkekramar till Er alla.
Tummelisa

A House With A View sa...

Jag beklagar verkligen, så sorgligt och vilken lömsk sjukdom cancer kan vara... Mina tankar går till er anhöriga...

Kram aka

Snäckskalsdalen. sa...

Oohhh, nej.....hur kan ett liv släckas så fort?

Denna sprudlande Fru Gredelin som var med oss för alls inte så länge sedan.....jag ryser och känner med er som är kvar efter en så fin människa.

Det hjälper lite att höra att hon inte hade ont och jag hoppas att hon nu är där man har lugn och ro och massor av blommor runt sig.

Hon sitter där på ett moln och blickar ner och ler åt sin familj, sina vänner och alla andra.

Agneta,
Snäckskalsdalen

Unknown sa...

Vila i frid Bodil...

Mina tankar till er som är nära i denna svåra tid.

Kram Tess

Lisas torp sa...

Åh, kära nån så sorgligt!
Det är ofattbart även för mej som ju aldrig träffade henne annat än här på bloggen!

Sällan har jag mött en så positiv och levnadsglad människa! trots hennes hälsa höll hon ändå humöret uppe.
Trösterikt ändå att hon fick somna in lugnt bland sina kära.
Mina tankar går till er idag!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Tänker på er!

Marita Jóhansson sa...

Kemmer att sakna Dina inlägg på bloggen. Du var den som fick mitt intresse för kortvikningar på Mimas. Har sedan följt din blogg. Tack för tiden med dig.
Marita Johansson

Anonym sa...

Fru Gredelin är en av de bloggar som jag alltid besöker varje vecka. Mycket positiv energi härifrån trots motgångar och sorgligheter. Skickar varma hälsningar till er alla och en ljus tanke till Bodil. MVH Nellie

Mia sa...

Oj vad sorgligt. Skönt för henne att ni fanns runt omkring henne in i det sista.Det kommer att kännas tomt. Många tröste kramar till er!!

Susanne sa...

Så otroligt ledsen..Finns inga ord..Har aldrig träffat henne bara via bloggen men känns som om vi kom varandra nära..Jag beklagar verkligen sorgen..Många varma tankar till er ..Susanne i Fare

C De-sign sa...

Så sorgligt.....ofattbart... jag lärde ju "känna" Bodil här...jag kommer att sakna henne! Mina tankar går till er nära och kära...jag hoppas att ni finner kraft att klara av denna svåra tid av saknad...... VARMA KRAMAR fr C

Gita sa...

Nej det får inte vara sant!
Jag blir så ledsen och beklagar verkligen er förlust. Så snabbt det gick. Livet är verkligen föränderligt. Tänker på er och skänker er mina varmaste kramar.
Tack Catharina för att du delat med dig!

Äppelblom sa...

Det finns en stad nå´nstans i fjärran,
dit vi kan drömma oss ibland.
Där vi får va´bland våra vänner,
ja, en stad vid en soldränkt strand.
Där vi kan gå i tysta gränder
eller leka med barn som ler.
Höra den sång som bett oss komma,
det är sant så gråt ej mer.

Tack kära Bodil för att jag fick lära känna dig genom bloggen!

Sirpa sa...

Jag beklagar er sorg och skickar varma kramar! <3
/ Sirpa

C. Tvillingmamma sa...

Beklagar sorgen.

Elzie sa...

Jag blev så ledsen när jag läste det här. Skönt att familjen fanns omkring henne och att hon inte hade ont. Kommer att minnas din mamma med glädje var gång jag tittar på örngotten hon sydde åt mig.
Många kramar från Elzie

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Beklagar verkligen er sorg. Det var 2årsdagen av min lillasysters bortgång i torsdags, så jag anar vad ni går igenom nu...

Varma tankar till familjen/ Helena

Anonym sa...

Så ledsen jag blev när jag fick läsa att hon som kämpat så tappert o varit så positiv, förlorade.
Skönt att Bodil fick ha dina kära helt nära o somna i rofylldhet.
Jag har ofta tittat inom bara, har ingen blogg, men fäste mig så vi henne,i allt hon visade o skrev om kände man närhet o värme.
Det är en saknad, vi har fått ta del av hennes så mycket genom att läsa hennes blogg, o känna den innerliga glädjen hon hade för sin fam, trädgård o livet i sig.
Tack kära Bodil för allt du gav i din blogg, vila i frid.
Våra tankar går till Din fam
( Äppelkakan)

Anonym sa...

Bodil är nu en ängel och hon var även en ängel när hon levde.

Beklagar sorgen.

Eva Linnea sa...

Mina tankat går till Fru Gredelins "okända" familj med stor sorg. Hennes blogg var den första blogg jag gick in på. Hon & hennes blogg betydde något speciellt för mig. Så sorgligt att hon inte finns mer och kan uppdatera sin blogg.
Du skrev så vackert. Tack för att du gjorde det och lät oss få veta.
Stora kramar från Eva Linnea

Uttan sa...

Det är med stor sorg Jag läser detta.

Så fort det gick.....Kära Bodil.

Vi har Mailat till varandra också och eftersom min dotter har cancer så har Bodil varit ett stöd för Mej.
Det är svårt och jobbigt att vara anhörig när man ser någon få lida så.
Jag är tacksam att Jag fick lära känna Bodil som en mycket god Bloggvän.Vi är många som kommer att sakna henne.

Mina tankar går till Er.
Jag är tacksam att Ni skrivit och talat om för oss.

Kramar till Er!

bakom berget sa...

Kära Catharina! Jag beklagar djupt er sorg och förlusten av din Mamma.
Vem, hade väl trott att det skulle bli så här. Jag kände inte Bodil personligen, men genom bloggen lär man ju känna varandra på ett väldigt speciellt och innerligt sätt.
Vad gott ändå, att hon fick somna in med sina nära och kära omkring sig.
Tack för att du meddelade oss detta sorgliga. Jag tänker på er.
Varm kram från Åsa.

Rita sa...

Våra tankar går till er alla, Bodils familj och syskon.
Bodil lämnar ett stort tomrum efter sig. både som kusin och en i sygänget.

Jag kommer alltid att minnas hennes glada skratt.

Rita med familj

Cajsas Faster sa...

Kram Och Tankar// Marie

Mija ♥ sa...

Finaste Bodil! Du fattas mig! Tänker på dina nära och kära - och på dig! Så sorglig - så oändligt sorgligt!

Erika sa...

Var så imponerad av hennes styrka. Skönt att veta att familjen var hos henna och att hon inte hade ont. Har läst bloggen ett tag och hon alltid delat med sig av så fina kommentarer hos mig. Att jag sitter här och gråter visar på hur mycket hon har gett av sig själv och betytt för läsarna om än allt har skett på Internet, det säger mycket om henne som person känner jag.
Skickar massa tankar och kramar till er. *kram*

azalean sa...

Det finns inte ord för de ofattbara, att Bodil inte finns hos oss längre. Så livsglad och positiv och sådant kämparglöd. Min bästa vän finns inte mer.
Har tankarna hos Er. Jag är så oerhört tacksam att jag har fått Bodil som vän, får bevara minnena väl.
Kramar från Anita Barrett

Eva sa...

Åh,Catharina va tråkigt. Nu rinner tårarna. Tyckte mycket om din mamma och har följt hennes blogg en längre tid. Vad skönt för henne att ni alla kunde vara med henne till slutet.
Många kramar Eva (papprika)

Luiza sa...

Hej!
Hittade hit genom Lisa, coh ville bara säga , att jag beklagar djupt , det som hänt Er kära familjemedlem.
Livet är orättvist och blir sällan som man tänkt sig.
Jag hoppas hon har det bättre bland änglarna nu.
Luiza

Snor och Glamour sa...

NEEEEJ!
Inte nu igen!!! Inte Bodil!!!!
Jag blev så fruktansvärt ledsen när jag kikade in här nu i kväll och läste vad som hänt! Det finns inte ord för hur jag känner och jag förstår er fruktansvärda sorg. En stor förlust för er och även för oss som lärt känna Bodil i bloggvärlden. Nu blir det tomt....
Många varma kramar från bloggvännen Ann-Louise

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Kram till er alla!

Det blir ett fint minne att ha kvar bloggen!

Ta vara på varandra.Beklagar verkligen sorgen ♥

//Nilla

jessicab sa...

Beklagar sorgen.
Jag har varit på Bodils kurser hon hade på Mimas, hon var så snäll och go.
Tänker på er.

Anonym sa...

Här på jorden var hon en ängel utan vingar, nu har hon fått sina vingar och lämnat oss. Tänker på er allesammans i eran svåra tid. detta var ett oerhört tragiskt besked. kram...tyrasmatte.

Olivia sa...

Catharina,
Jag har tänkt så mycket på dig och undrat hur du mår. Jag beklagar verkligen sorgen, detta är så hemskt.
Stora kramar till dig och din familj!
Gros becs, Olivia

Anonym sa...

Mina varmaste hälsningar till er nära i en tung stund. Stunden blir till dagar, dagar blir till månader, månaderna blir till år men man glömmer aldrig!
Minnena hjälper oss framåt så sakta men vissa dagar är saknaden så stor, så stor. Var rädda om varandra!
Anna i Småland

Mait sa...

Kära Ni

Så ledsen jag blir. Hennes blogg har varit så ljus, glad och inspirerande. Hon gav ett så ljust och positivt intryck.
Tänker på er och sänder de varmaste tankar.
Mait

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Det känns så sorgligt när ett liv tar slut alldeles för tidigt! Jag tänker på er närstående...
Vila i frid Bodil.

Kram Annica

Stina sa...

En stor Kram från mig till er. Bodil var verkligen en fin vän.
Stina

Anonym sa...

Av hela mitt hjärta beklagar jag er förlust. Jag är i chocktillstånd.
Bodil gjorde en jättefin scrapbook med foto av min dotter och min mor som hon skickade till mig här i USA.
Hon var en sån fin ooch generös människa.
Må så gott ni kan.
Kram från Bodil i USA.

Anonym sa...

Bodil skrev så naket och ärligt om sin sjukdom, det beundrade jag henne för. Jga kommer att sakna hennes berättande. Har några fina julkort som Bodil gjort och skickat till mig på Åland.Jag hade också en mamma som kämpade mot sin cancer in i det sista. Då var min lilla poje också i Gabriels ålder.Tacka för den tid du fick ha din mammma. Hälsar Anne-Charlotte

Anonym sa...

Tänker mycket på er.
Goa Bodil, jag undrar varför?
Madeleine som följt din blogg i två år.

Anonym sa...

Åh, nej, så tråkigt!!! Jag kommer att sakna Bodils fina inlägg och vackra fotografier. Mina varmaste tankar går till Er närstående.
Helena i Hägersten

Carina sa...

Kram Catharina, jag tänker på dig och er runtomkring.
Din mamma var verkligen en solstråle och en inspirationskälla. Det känns overkligt, och tårarna rinner.

Kram Carina (papprika)

Nygammalt sa...

Åh nej, vad ledsen jag blir! "Kände" ju inte Bodil egentligen men vi har ju fått kontakt här på bloggen och vilken fantastisk kvinna hon var! Så varm och vänlig.

Det har gått så snabbt att jag inte har hunnit med sedan min förra kommentar hos henne. Men det känns skönt att höra att mitt i allt elände, att hon fick gå bort fridfullt.

Tack för att vi fick dela er Bodil med er! Vila i frid kära vän!

Skickar många styrkekramar till er anhöriga.

/Sofie.

Malin sa...

Så ledsen för din och din familjs skull. Jag fick förmånen att träffa din mamma några gånger och har besökt hennes blogg då och då. Hon verkade vara en fantastiskt mysig person och en härlig mamma.

Kramar!
Malin

Änglahem sa...

Åh, vilken chock jag fick när jag läste HN nu på morgonen. Inte Bodil! denna underbara kvinna, varm och öppen. Jag hade äran att få träffa Bodil vid två tillfällen...hon var här och jag o mina flickor var å hälsade på henne. Vi hade trädgårdsintresset gemensamt. Hade det så mysigt när vi umgicks och även via bloggen.

Skönt att höra att hon inte hade ont och att ni, hennes kära familj var med henne.

Två av hennes kuddar pryder våran säng, hon var ju så otroligt duktig vid symaskinen. En växt står i trädgården och denna kommer att vårdas ömt.

Tänker på er och hennes älskade lille Gabriel!

Varma Kramar
Ulrika
Joanna & Nellie (mina döttrar, dom gillade Bodil jättemycket och har pratat om henne...när vi skulle ner å hälsa på....dåliga samvetet gnager nu, men livet kom imellan och jag trodde nog att Bodil skulle fixa denna fight. Hon lät så positiv när vi pratades vid sist...gulp, i dec förra året.

Anonym sa...

Jag har titat in till Bodil ibland, har ingen egen blogg här.
Jag beklagar er stora sorg o förlust.
Mvh Eva

Lily sa...

Jag beklagar sorgen!
Varma kramar
Lily

Anonym sa...

Mina allra största vemodstankar och medkännande till Er alla. Jag har läst Bodils blogg av o till och slagits av hennes värme och hur duktig hon var med att sy mm. Många andra bloggare är mer inriktade på pengar, men hennes blogg var snäll, varm och ödmjuk, som jag förstår även Bodil var. Jag känner så varmt för Er!
Många hälsningar och varma omfamnande kramar.
Marie