onsdag 15 september 2010

Bodil hälsar från sjuksängen

*Bodils dotter Catharina gästbloggar*

Jag börjar med att säga att mamma fortfarande ligger på sjukhuset, men hon ville att jag skulle skriva ett inlägg för att hålla er läsare uppdaterade!

I fredags skulle mamma genomgå en enklare operation, en PEG-operation tror jag det heter, för att hon skulle få möjlighet att kunna dricka och äta soppa. Tyvärr misslyckades operationen eftersom man inte kom åt magsäcken pga cancern (om jag förstått det rätt).

Sen föll det sig så olyckligt att det blev en infektion och inre blödningar, vilket gjorde att hon fick blodförgiftning i buken och var väldigt illa däran i lördags och söndags.

Men idag fick mamma, och vi andra, träffa en överläkare som berättade att värdena stadigt har förbättrats sen helgen, och om det fortsätter så här så kommer de att kunna komma igång med behandlingarna mot cancern ganska snart! Mamma ser också mycket piggare ut.

Mamma hälsar så hjärtligt till alla er läsare och hoppas snart ha energi att själv skriva ett eller annat blogginlägg!

//Catharina

27 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Kära Catharina
tack för att du skickade en hälsning till oss och berätta och hälsa från din mamma.Jag har tänkt så ofta på henne den sista tiden och undrat hur det går för Bodil. Förstår att hon har det riktigt jobbigt nu och även du och övriga familjen. Men vad jag har förstått av att blogga med din mamma så är hon en stark och levnadsglad kvinna som inte ger upp, även om det är en svår sjukdom hon har att slåss mot. Jag önskar av hela mitt hjärta att det skall bli bättre och behandlingen kan komma igång. Hälsa nu till Bodil och ge henne en stor kram och tala om för henne att mina tankar är hos henne ofta.
Kramar även till dig
från Raina

Viveka på Humlebacken sa...

Hälsa från oss på Humlebacken också! Vi tänker, håller tummar och hoppas på snar bättring!
kramar!!

Tummelisa sa...

Tack Catharina för att Du berättar för oss. Har funderat och tänkt varje dag på Bodil. Låter väldigt jobbigt för henne allting som hon måste gå igenom. Att också behöva få komplikationer av behandlingar hon får, det är bara för mycket.
Hoppas verkligen att allt bara kan bli bättre nu. Det är verkligen en hemsk sjukdom, tycker Bodil är drabbad nu så det räcker. Vet att hon kämpar, som tur är.
Hälsa till henne med kramar, och säg att även inom bloggvärlden är våra tankar hos henne.
Kram till Dig också
Tummelisa

Mia sa...

Tack Catharina för att du skickade en hälsning till oss från Bodil. Hälsa henne så mycket att vi tänker på henne o att hon snart e på bättringsväg. Kram Mia

Elzie sa...

Tusen tack för den hälsningen. Inte klokt vad hon råkar ut för den goda människan. Du får hälsa henne från mörkaste Småland också.
Kram Elzie

Eva Linnea sa...

Hälsa så jättegott tillbaka till din mamma och önska henne snar bättring! Jag väntar på hennes inlägg och saknar Fru Gredelin.
Massor med kramar från Eva Linnea

Anonym sa...

Tack för att du skrev Catharina. Hälsa Bodil att hela familjen Löfstedt och Håkanssons i fröböke och inte minst syföreningstjejerna tänker på dig dagligen och önskar dig all kraft att bli bättre.



ge henne en bamsekram från oss alla. Varmaste hälsningar från släkten. Och ni andra ska sköta om varandra också kram / Anette

Susanne sa...

Tack..Har tänkt så på Bodil..Hälsa och säg vi är många som håller tummarna tänker på henne och tycker om henne--Kram Från Fare

Karin sa...

Lyckliga Karin, Ida och Klara hälsar från Stockholm. Vi är så glada för detta..

Erika sa...

Vad trevligt att du skriver för din mamma. Hälsa henne så jätte mycket från mig. Önskar jag kunde göra något mer för henne.

azalean sa...

Hej Catharina och Bodil
tänker så ofta på Er båda, va gott att du skrev lite hur ni har det.
Hoppas denna helgen blir lite lugnare för Er, och ger nya krafter.
Många kramar Anita B

Gita sa...

Jag har så svårt att finna de rätta orden. Jag önskar Bodil allt gott och tänker på henne. Massor av helande kramar!!!

Snäckskalsdalen. sa...

Oohhh, så rart att du skrev!
Krama Fru Gredelin lite försiktigt och säg att jag tänker på henne, ofta, ofta....jag har kikat in på bloggen nästan varje dag för att jag hoppas så att höra något.
Nu ber jag till högre makter att hon inte har ont och att det stadigt blir bättre och att man kan mota bort det onda!
Agneta kram

Äppelblom sa...

Ja, vi är många som tänker på Bodil och hennes familj.
Det är svårt att finna ord och att kunna ge tröst.
De varmaste kramar

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Jag vill också sända en hälsning och ett krya på Dig-hopp om snar bättring.
Har bara varit bloggvän en månad med Din Mamma.

Jag är ganska ny som bloggare.Brukar titta in ibland, för att se om något är förändrat. Glad att jag gjorde det nu ikväll.Det är skönt att det finns Döttrar som bryr sig.

Snor och Glamour sa...

Tack för ditt inlägg Catharina!
Hälsa din underbara mamma och säg till henne att vi är många som tänker på henne.
Hon är en underbar människa och med hennes styrka fixar hon detta även om vägen kan vara svår ibland.
Tänker på er och skickar masor av kramar!
//Ann-Louise

Mija ♥ sa...

Tack snälla Catharina för ditt inlägg! Jag tänker på Bodil och alla er i hennes närhet! Krama om din fina mamma från mig och hälsa henne att hon finns i mina tankar!

STENLYCKA sa...

Hej Bodil!
Tänker på dig när jag sitter vid min dator och tänker på hur bra jag har det och hur kämpigt du har det, så orättvis det är. Önskar dig allt gott och en stor,stor varm kram!!!
Raina

C De-sign sa...

Här kommer hälsningar från mig! STOR VARM LÄKE-KRAM! fr C

Anonym sa...

Tack för att du delade med till oss, att din mamma orkar tänka på bloggare i den situation som hon nu har.

Bara det visar hennes styrka o viljan att kämpa. Kära Bodil hur mycket skall du gå igenom.
Vi är här alla bloggtittinomtjejer.
Tack för att vi fick en hälsning från DIG

Du måste ha en fantastisk fam, tänker mycket på Dig o dom.

MASSSSSA kämparglödkramar från
( Äppelkakan )

Anonym sa...

kram på dig. mamma berättade att hon varit hos dig. Ta hand om dig.

mvh Anette

christine sa...

Jag tänker på dig Bodil. Kämpa på.kram...tyrasmatte

Anonym sa...

Bara en tankekram,o massa önskningar
om bättring.

Anonym sa...

Skickar en mjuk klapp på kinden, varm som en solstråle om våren med en svag doft av liljekonvalj! Mina tankar går till Dig, Bodil och Din familj, ofta och jag hoppas verkligen att behandlingarna visar mer positiva effekter snart! Varma kramar från Helena i Stockholm, som förra våren önskade sig en lika fin trädgård som Din. Jag har fått min trädgård( och försöker göra den fin), alltså går en del av mina önskningar i uppfyllelse, vilket gör att mina önskningar nu gäller Dig!

Lisas torp sa...

Mina varmaste hälsningar till Bodil!
Jag håller alla tummar för en snar bättring och att allt vänder!

Kramar
Lisa

STENLYCKA sa...

Kära Vän!
Många tankar till dig!!! Varma kramar
som jag hoppas kan ge dig tröst!
Raina

Åsa/asamia sa...

Hälsa din mamma Bodil att hon ska krya på sig, och att jag tänker på henne.
Livet tar så konstiga vändningar ibland, jag är så ledsen för er skull.
Kramar ♥