måndag 11 januari 2010

Julen på väg ut ur vårt hus

Idag har jag börjat plocka undan julsakerna här hemma. Just nu ser det ut som om åskan slagit ner. Ingen ordning någonstans och fullt med julsaker som skall packas ner och juldukar som ska tvättas och strykas. Halvvissna julgrupper där de friska växterna tagits om hand och planterats om. Mycket återstår men jag är på G! Alltid lika skönt att plocka bort som att ta fram. Jag försöker alltid att plocka ner julsakerna så noga som det går, det underlättar när det skall fram igen om knappt ett år.

Nu tar jag en behövlig fikapaus med mjuk pepparkaka. Mums!!

Kram Bodil

2 kommentarer:

Tummelisa sa...

Här är också julen bortplockad, förutom julgranen!
Ska nog ta bort den idag, men vi tycker att den är så fin. Barrar inget, luktar gott osv. Det är en kungsgran som har glatt oss mycket.
Mina sista Amaryllisblommor har jag klippt av och satt i vas. De blev så långa och ranka. Amaryllisarna två stycken har också varit ovanligt fina, båda med fyra stänglar. Det har aldrig hänt mig tidigare.
Hoppas kaffet smakade gott.
Fortsatt trevlig vecka önskar jag Dig.
Varma tankar och kramar till Dig
Tummelisa

Tummelisa sa...

Hej igen!
Föresten, en annan sak. Du nämnde en gång ett fågelhus som jag tror Din man fick, från Willab garden? Den kan både användas som holk och fågelmatare.
Vi köpte en sådan i våras. Den har också glatt oss mycket med alla fåglar som kommer och äter där.
Kram Tummelisa