söndag 19 juli 2009

Vi är barnvakter

Idag har vi gråmulet väder och igår regnade det ordentligt kan ni tro!!! Men i förgår var det strålande sol, varmt och gott. Då var det skönt för Gabriel att bada och plaska i sin nya uppblåsbara pool.





Nu har Gabriels föräldrar åkt med tåg till Köpenhamn några dagar så käre maken och jag skall vara barnvakter. Det är första gången han sover över borta utan föräldrar. Det skall nog gå bra för han verkar väldigt hemmastadd här redan. Och nu är han inte alls rädd för Pepsi heller fast hon är lika hög som Gabriel är när han står upp.

Just nu sover han ute i sin sulky efter en lång promenad. Och sedan är det dags för middag. Ni kan vara helt lugna - jag har fått ett schema!!!

Kram

8 kommentarer:

Tummelisa sa...

Oj Bodil, blicken hos Gabriel är precis som Din vad jag kan se. En liten Bodil i miniformat.
Kul att vara barnvakt ett tag. Då vet Du verkligen vad Du har att göra. I den åldern brukar de vara aktiva, men Du är ju "påhittig".
Ha det så bra.
Kram Tummelisa

annmari sa...

Va roligt att få rå om honom alldeles själv. Riktiga mysdagar nu då

kram

Eva Linnea sa...

Visst är det härligt när de kommer, men gu´ va´ skönt när de åker!?
Just nu gäller det dotterns hundar, men snart hoppas jag det blir barnbarn också som jag får passa helt själv.
Jag lämnar tillbaka hundarna i morgon bitti.
Kram Eva Linnea

Erika sa...

Ni har fullt upp märker jag. Trevligt att rå om Gabriel själva kan jag tro.

Saga sa...

Hittade till din blogg och måste säga att du gör helt underbara saker! Super mycket fina kort och annat scrappat! :-)

Änglahem sa...

Kvällens Gumman,

Soliga hälsningar från Stockholm!
Nu är hufvudstaden osäker när flickorna från Himle invaderat....*fniss*.

Han är sååå söt så det är inte klokt! Klart han trivs gott hos mormor!

Ha det gott vännen!
Kramar
Ulrika, Joanna o Nellie

Anonym sa...

Åhh, så söt han är!!!!!
Vad mysigt att ni ska pyssla om honom själva.
Njut för tiden går alldeles för fort.
Matilda pratde i telefonen med min mor idag. Hon ville inte sluta, bara prata med mormor Maiken sen gick hon runt och visade saker precis som om min mor skulle kunna se det, så gulligt!
Ha det så bra1
Kul att du pysslar med stjärnboken.
Är korten väldigt suddiga?
Kram Bodil.

Saga sa...

Det måste vara speciellt att bli mormor. Var det första barnbarnet? Tycker det låter jätte bra att du hälsar på dom så pass ofta även fast du bor en bit bort.

Blev ingen BB i natt men jag hoppas det blir av snart...Väntan är jobbig även fast man försöker sysselsätta sig..

Trevlig kväll! Kram Saga