tisdag 24 mars 2009

Franska tulpaner

Tänk att när jag var i Stockholm i förra veckan och hälsade på så skulle jag möta upp min dotter i Älvsjö. Där bredvid busshållplatserna fanns ett ganska stort stånd där man kunde köpa blommor. Jag gick dit för att köpa med mig något fint till min dotter. Och vet ni där kunde man köpa ett helt fång (10 st) franska tulpaner för 100 kronor. Det är ju hur billigt som helst. Och kraftiga och fina var dom också. När jag köper franska tulpaner i blomsteraffären här hemma handlar det om helt andra summor.





Nu har jag börjat lite smått i trädgården. Äppelträden är snart färdigklippta likaså bärbuskarna. Men idag är det lite väl kallt i vinden så jag plockar lite inne istället.

Vi hörs!

13 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Så vackra tulpaner, jag har aldrig sett såna hemma här i våran blomsteraffär.

Karin i Villa Grå sa...

Hej Bodil!

Kan tänka mig att det fixas en hel del i trädgården, för jag vet hur det såg ut förra sommaren! *gillar*

Hi hi, nej, det är inte jag som är systern på bilden på min syrras hemsida. På bilden syns vår andra, galet vackra syster som är hela 17 år yngre än jag :-)

Kram på dig!

Karin

Tummelisa sa...

Vilka fina ovanliga tulpaner.
Du är duktig i trädgården också förstås.
Här var det -7 i morse. Skulle bli ännu kallare i natt.
Våren låter vänta på sig här.

Kram Tummelisa

Anonym sa...

Hej
Klart att du ska vara med, jag plockar in dig på listan:)

Viveka på Humlebacken

Anonym sa...

Hej kära Bodil!

Vilka otroligt vackra tulpaner!
Vad stor killen har blivit!!!Så söt han är!
jag kommer ihåg de där telefonerna, vad kul att du hade saker kvar.
jag försöker spara efter Matilda som hon ska få när hon själv blir mamma var min tanke för jag vet hur mycket jag har uppskattat vad min mor sparade efter mig.
Våren försöker ta sig fram här hos oss. Just nu blåser det jätte mycket, brrrr. men inga vår blommor ännu....snön måste smälta bort mer först.
Ja gummistövlar är så himla bra här helst nu när snön smälter och våra grusvägar förvandlas till lervälling.
jag skulle vilja haft gummistövlar till hundarna också, hi hi.
Jag tänkte att jag får ta kort på vad jag har scrappat och visa dig.
Jag tycker det är super kul!
jag ska på kurs i kväll efter magdansen. Vi ska göra tear bears! Spännande!
Ta hand om dig min vän!
Många kramar från Bodil.

Elzie sa...

Hade också tänkt börja lite smått i trädgården men med 5 cm snö på allt så försvann lusten, hi, hi. Det får allt vara till en annan vecka.
Så fina tulpaner du fått tag i.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilka härliga tulpaner och sån mysig färg!
Livar opp sinnet liksom..
Tänk så vårligt ni har det:)
Lyckostar!
Kram Ulla-Bella

Mija ♥ sa...

Ha en förtrollande helg själv Bodil!

Sköt om dig..

Kram Mija

Elzie sa...

Nej du, jag ska inte iväg på mässa. Jobbar hela helgen. Men nästa helg ska vi till Skåne, men det blir bara fram och tillbaka till Ängelholm.
Hoppas du har en bra dag.
Kram Elzie

Lisas torp sa...

Ja, de franska tulpanerna är helt ljuvliga! Det var verkligne billigt!

Synd att du inte prickade in den här veckan istället - jag tänker - Trädgårdsmässan!

Nåja, ni har i alla fall mera vår hos dej än häruppe, det såg du säkert!
Jag är på väg till Trädgårdsmässan nu och lägger ut bilder senare!
Ha en skön fredag!
Kram
Lisa

C De-sign sa...

Underbara tulpaner! Vad duktig du är i trädgården... här vräker snön ner....det blir en innehelg! Stor Kram fr C

Susanne H / snuffehar sa...

Vilka underbara tulpaner!
Jag hittade in här när jag surfade runt, jättefin blogg du har. Såg ett inlägg tidigare där du gjort ett stjärnalbum. Jättefint!
//Susanne

♥ Fyra årstider sa...

Underbart med blommor och arbeta i trädgården..här är lite snö kvar.
Kram Lotta