måndag 9 juni 2008

Utsikt från mitt köksfönster

För en tid sedan utmanade Marie oss alla att visa utsikten från köksfönstret. Och då nappar jag på det, så här kommer utsikten från mitt köksfönster.



Nere under björkarna finns en liten stensatt yta där vi tidigare hade en trädgårdsgrupp. Den började rasa itu så nu finns den på tippen. Men det finns ett litet projekt för den ytan. Har funderat fram och tillbaka ganska länge.


Här i mitten ser ni soffan vid vattenpölen och den porlande stenen. Ja dvs vattenpölen syns inte från detta hållet.... Där är ganska skönt att sitta i skuggan av paradisäppelträdet.


Till höger syns delar av vår altan och växthuset syns längre bort. Där börjar det så smått att likna en djungel inne.

Nu är gräsmattan på framsidan av huset alldeles brungul och lite vass att gå på. På trädgårdssidan är nog jorden fuktigare för än så länge har gräset där klarat sig rätt bra. Fast vi har inte vågat klippa det, bara putsat till lite. Får se hur länge det håller sig grönt.

Vill ni se hur en vallmoblomma ser ut inuti? Jag skall visa er den vackra laxfärgade vallmon. Ni har ju sett den fina blomman tidigare i ett inlägg.


Visst är det läckert! Violett/svart mitt mot de laxrosa blombladen.

Till sist skall ni få se en annan av mina favoriter - Stjärnflockan.



Nu väntar syfabriken på mig. Kuddfodral till Österlen. Sen blir det en hel del scrapbookingsaker som är beställda.

Ha det gott och njut av sommaren!

Kram från Bodil

6 kommentarer:

Stina sa...

Vad vackert alltså!

Du är ju för rolig du. Inte har du aska inte. Fialotta där...
Puss

Tummelisa sa...

Vilken vacker trädgård Ni har. Fin utsikt från köksfönstret har Du också.
Du verkar alltid ha något på gång, hur hinner Du?
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram Tummelisa

Marie sa...

Vad kul att du också visar utsikten från ditt köksfönster och wow, vilken härlig utsikt du har! Trädgården är helt underbar!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Lina sa...

Hej! Nu har jag varit på Små ting!! Oj så mycket fint hon hade!! Såg att hon sålde dina kuddar! De är verkligen fina!! Jag köpte en liten tavla med ros på till sovrummet och en lampskärm. Överkastet är ett år gammalt. Det är randigt på ena sidan och blommigt lapptäcke på andra. Bra att byta lite... Är köpt på Indiska. Vilken underbar utsikt du har!! Ha en bra dag i Höstrusket??!!

Ann-Catrin sa...

Den vyn går inte av för hackor du Bodil!!
fantastisk är en underdrift.. min vy från köksfönstret är grannens hus.. visserligen har de grönt där.. men oftat står deras bil utanför på gatan!!

Vilken liten paradisplats där under äppelträdet... den skulle du verkligen ta en riktig fin bild på och förstora och rama in tycker jag.. härligt att titta på så där i januari!!

Idag när jag vaknade så regnade det...helt otroligt..men det har redan klarnat upp så jag tror växterna mest blev förvirrade!!

Stor kram och tack gulliga du för dina alltid så rara kommentarer inne hos mig.. de värmer ska du veta!!
Ann-Catrin

Elzie sa...

Har du stjärnflocka redan??? Den är så ljuvlig den blomman. Och vallmon är vacker i sin mitt. Er trädgård ser också ljuvlig ut.
Här blåser det halv storm idag. Tänkte jag skulle målat, men det blir ingenting med det. Då har jag väl gul färg lite överallt till slut *s*.
Hoppas du har en bra vecka.
Kram Elzie