måndag 3 mars 2008

Fler vårtecken

På framsidan av vår trädgård har vi ett blodplommonträd. Mörkröda vackra blad och rosa blommor. För några dagar sedan la jag märke till att blomknopparna var otroligt stora för att vara i februari.


Även de perenna växterna i trädgården har vaknat till liv. Allting verkar bli supertidigt i år. Jag längtar efter arbetet i trädgården - än så länge är det lite för blött i jorden. Men det kan ändra sig snabbt.

Hoppas ni alla får en bra start på veckan!
Kram från Bodil

9 kommentarer:

Tummelisa sa...

Visst får man lite "vårkänningar".Allting som växer ute verkar vara tidigare än vanligt. Hoppas det får vara så här, är ingen vintermänniska.
Kram Tummelisa

Änglahem sa...

Det är både roligt och samtidigt lite oroväckande detta! Gick en sväng i trädgården nu i em, och det är väldigt mycket som satt fart, mina dagliljor har kommit en bra bit på väg men någon dag/natt här har de fått lite stryk, blivit gula i bladen!! Några av rosbuskarn har redan slagit ut en del blad!!! Pionerna sticker redan upp sina röda vackra små huvuden, det är nog för dom jag oroar mig mest. Kan ju faktiskt komma en riktig chock ännu, både för växterna och oss människor. Mars kan ju vara väldigt lurig!! Nähä får nog ta och tänka lite positivt här nu!!

Gó start på veckan Bodil!
kramar
Ulrika

Anonym sa...

Åh, så våraktigt!
Jag längtar tills det blir vår här också, fast jag får vänta ett tag.

Vilken otroligt härlig bok du fick av din dotter.
När är den beräknade födelse datumen?

Så fina saker du har inhandlat. Jättefint bokstöd.

Ha en fin tisdag min kära vän.
Kram Bodil.

Skatan sa...

Hej och tack för de värmande raderna! Tack! Den där boken du tipsar om i ditt föregående inlägg - den skall jag lägga på minnet till dess att ma eller pa fyller år. Jag tror de kommer att känna igen sig... ;-)

Önskar en skön dag bland alla vårknoppar!

Elzie sa...

Vilket otroligt vackert träd. Jag älskar träd med mörka blad. Våren är så smått på väg i alla fall...
Kram Elzie

Ann-Catrin sa...

Hallå där... vad jobbigt me dinfekterda sttämband...men som sagt då är det bra med blogg!!!
Hoppas på snabb bättring!!Tyvärr var det lite för kyuligt för växthuset idag... tog på mig koftan och ställde ut mina pelargoner.. de hade ju stått inne över natten..mendet kändes för kyligt idag, trots sol.. nej jag satt i uterummet istället och njöt!!
Hoppas du fick tag i dina tyger!
kram A-C

Ann-Catrin sa...

.... hihi glömde ju säga.. underbar bild... ser så våraktigt och härligt ut...
kram igen!

Stina sa...

Härligt när våren är på väg på riktigt. Kramis

Stina sa...

Jo, vi vispade knäcken...efter ett recept från 80-talet-;-) Puss