fredag 7 september 2007

Året är 1954

Den här layouten var mitt bidrag till scrapgängets tävling i våras. Förutsättningarna var följande:
* Ett eller flera foton där vi skulle vara yngre än 10 år
* Färger som var aktuella vid den tidpunken när fotona togs

På de här fotona är jag 1 år och min storasyster Erna 3 år. Färger som var aktuella 1954 var inte så enkelt, men jag fick reda på att visst var det färger men mycket diskreta. Jag valde papper i lite blå-lila-grå färg från Karen Neuburger (bara älskar de pappren) och Bazzil cardstock i blå-lila, beige och brunt. Den här layouten är jag jätteförtjust i.

Nu skall jag åka iväg och köpa mer färg för här skall det målas på huset idag. Kanonväder för sådan sysselsättning.

Jag återkommer kanske framåt kvällen.

Hej så länge!

/Bodil

1 kommentar:

Marit C sa...

Verkligen helt underbar LO och jag snor idén direkt om det är ok ;-)
Den passar direkt på några kort från när mamma var liten...

Kram Marit som kommer besöka din blogg fler gånger!