söndag 23 mars 2008

Mera montering

Förra helgen roade jag mig med att först sälja makens gamla skrivbord. Och sedan monterade jag det nya samt ett avlastningsbord. Inköpt på IKEA för ett antal veckor sedan. Modellen heter Liatorp.

Den här modellen är lika fin på baksidan dvs speglar på hurtsarna och lika fina kanter nertill. Det var just det jag var ute efter för jag ville ställa skrivbordet lite på snedden i rummet för att slippa att bara titta rakt in i en vägg när man sitter och jobbar. Man ska ju ha ryggen fri enligt feng shui.

Till detta monterade jag ett avlastningsbord i samma serie Liatorp.


Avlastningsbordet har två rejäla fack upptill och en hylla längst ner. Skivan består av härdat glas. Detta bordet står utmed väggen bakom skrivbordet.

Maken var först lite skeptisk till förändringen, men tycker nu att det har blivit otroligt bra. Mycket trevligare att sitta och arbeta och kunna se ut i rummet och köket. Dessa möblerna står i samma rum som dagbädden Hemnes och spegeln som jag har visat tidigare.

Det börjar ta sig i rummet. Kvar är två vita Billy bokhyllor med glasdörrar, en snygg matta och så den urläckra gamla kristallkronan som jag köpte på auktion. Den har varit hos elektrikern och fått nya sladdar mm. I nästa vecka skall jag beställa nya prismor till den. Ja du milde tid så dåliga dom var. Först saknades det över 20 st och sen var de andra mer eller mindre naggade. Jag tror jag kan spara vissa modeller. Skulle ju vara kul att ha lite originalprismor kvar. Lampan är ju faktiskt från slutet av 1800-talet.

Egentligen skulle rummet tapetseras också, men det får vänta tills hösten.

Ha en fortsatt Glad Påsk!

Kram från Bodil

7 kommentarer:

Tummelisa sa...

Vad fint det blev. Du kombinerar ihop så bra saker. Du är verkligen duktig. Detta skrivbordet verkar gediget.
Ska bli kul att se när Du är färdig i det rummet.
Önskar Dig en fortsatt skön påskhelg.
Kram Tummelisa

Karin i Villa Grå sa...

Ikea har en hel del som är riktigt fint. Skrivbordet är en riktig pärla!

Vet du, jag trillade nästan av stolen alldeles nyss när jag kollade in dina trädgårdsbilder och såg din stenmur. Det är den vackraste, läckraste mur jag har sett - vilket otroligt jobb och vilket lyckat resultat! Exakt en sådan mur drömmer jag om, så jag sparar den bilden så att jag alltid kan titta, inspireras och drömma :-)

Jag får också en väldig lust att börja scrapbooka när jag kollar in din blogg, men jag har inte tid att sitta ner några längre stunder nu. Om några år, så..!

Kram, Karin

Anonym sa...

vad kul med alla nya möbler.
det ser ju jättefint ut på bilderna. så ditt/erat hem verkar vara mysigt.

ha det gott!

kram Lise-Lott

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

åååå så fint ju!!!
hoppas dun hunnit med att ha en härlig påsk med ju!!!!

__♥♥_♥♥
_♥♥___♥♥
_♥♥___♥♥_________♥♥♥♥
_♥♥___♥♥_______♥♥___♥♥♥♥
_♥♥__♥♥_______♥___♥♥___♥♥
__♥♥__♥______♥__♥♥__♥♥♥__♥♥
___♥♥__♥____♥__♥♥_____♥♥__♥
____♥♥_♥♥__♥♥_♥♥________♥♥
____♥♥___♥♥__♥♥
___♥___________♥
__♥_____________♥
_♥____♥_____♥____♥
_♥_______o_______♥
_♥_____=___=_____♥
___♥_____W_____♥
_____♥________♥
_______♥♥♥♥♥♥
~~~*GLAD PÅSK*~~~
Önskar Millan!!!!

Kram♥

Ann-Catrin sa...

Hesan..godmorgon!!!
tack söta du för kommentar inne hos mig..hihi.. tycker du jag ser ung ut..TACK SNÄLLA!! det ska jag leva på idag tror jag!!!
Men gud så fint från IKEA... ibland har de så fina serier... riktigt snyggt var det.. och tänk vad du är händig att skruva ihop.. tyvärr är jag riktigt dålig på sånt.. sambon är däremot bra och ena dottern har ärvt hans gener!!!
Snygga saker!!!
Kram A-C

Catharina sa...

Åh, det ser jättefint ut! Ska bli spännande att se hur slutresultatet blir i rummet! Jag kommer inte ihåg vad du pratade om för tapet...

Kram Catharina

n o r d i n g å r d e n sa...

Mycket vackert skrivbord! Hoppas påsken varit bra! : ) Mari.