onsdag 10 februari 2010

Zinkhus

För några veckor sedan besökte jag min favvisbutik Små ting som ligger ute på landet här i närheten. Katarina som äger butiken har gjort om i lokalen. Det var jättemysigt redan innan, men nu är det en riktig fröjd för ögat att komma dit. Den här gången köpte jag bl a detta lilla zinkhuset. När lyktan är tänd så lyser det så fint på väggen bakom.


Det här är en hylla som jag målat och som jag har mellan köket och TV-rummet. Krukorna till vänster köpte jag för länge sedan hos Små ting. Lavendelstaven kommer från C DE-SIGN. Ett riktigt äkta hantverk.

Idag skiner solen på oss i södra Halland och snön är fortfarande så vit och fin.

Ha det gott!

Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bodil!
Hoppas allt är bra, tänker så på dej!
Vilka underbara bilder i pulkabacken och härligt minspel.

KRAM
Agneta

Anonym sa...

Hej Bodil.
Vilket fint litet zinkhus.
Vilka härliga bilder med dina barnbarn.Härligt!
Jag har en sjuk liten Matilda här hemma och snöstorm på gång.
Så vi kurar ihop oss.
Ha en fin onsdag!
Kram Bodil.

Eva Linnea sa...

Hej! Ska du vara med i "Vårteckenutmaningen"?
Jag tycker så´na grejer är kul. Tryter fantasin kan man ju alltid hänga på och "rädda" den dagens inlägg.
Jag funderar på att vara med.
Hoppas allt är bra med dig och att du kryar på dig så smått.
Kram Eva Linnea

Erika sa...

Fick ett zinkhus i julklapp, skenet från det när man har tänt ett värmeljus i den är jätte fint.
Trevlig fredag!