torsdag 3 april 2008

Scrap-träff

I går kväll var jag och scrappade tillsammans med 7 andra tjejer. Samling kl 17.00 och avslut kl 22.30. Det anordnades två tävlingar - en skisstävling och en utmaning att scrappa en layout eller ett kort monokromatiskt. Jag hann med båda delarna och vann den monokromatiska utmaningen. Ett helt paket med papper och dekorationer rikare blev jag.

Jag läste nog era kommentarer i förra inlägget. Så ni tror att det pratas mest på dessa träffarna. Ja nog pratas det men det går bra att klippa och klistra samtidigt! Så fanns det önskemål om att få se vad jag skapade igår. Och det skulle jag gärna visa er, men nu är det så att min kamera är i Moskva tillsammans med min make. Kommer hem på måndag.

Blir man lite kameraberoende nu när det är så enkelt att fotografera med digitalkamera? Jag känner mig riktigt lite handikappad utan kamera. Det är hur mycket som helst som jag skulle vilja ta kort på just nu när jag inte har någon kamera hemma.

Så ni får faktiskt vänta några dagar!

Ha det gott och njut av den stundande våren!
Kram från Bodil

10 kommentarer:

Tummelisa sa...

Här är det verkligen vår idag, både soligt och varmt.
Förstår att Du hade en rolig scrapträff. Att Du orkar, Ni måste ha hållit på i fem timmar?
Men, det man tycker är roligt brukar man orka med.
Ha det gott själv.
Kram Tummelisa

Änglahem sa...

Det är ju det vi kan vi kvinnor!*fniss* prata och arbeta samtidigt!

Så kameran är på resa, Moskva låter spännande!

Ha en skön helg!
Kram/Ulrika

Grattis till vinsten!

Stina sa...

Kram till dig du lilla luring där.
:-D

Anonym sa...

Hej,ja idag har det varit vår i luften, sååå skönt, hoppas det håller i sej, i morgon ska jag jobba och det tar emot när vårsolen lyser, min lavendel köpte jag för ett par veckor sen på Blomsterlandet, kostade 89kr tror jag, då får vi se allt fint du gör när kameran kommer hem då, spännande...kramar till dej och ha en skön helg.

Eva sa...

Hej Bodil!
Kul att springa på dig på mässan i Göteborg. Ser att du gjorde många fina fynd. Själv var jag helt slut när vi kom hem till Stockholm igen.
Den här helgen ska jag åka till en mässa i Avesta men den är mycket mindre så det blir nog inte så mycket shopping. Har kollat dina båda bloggar och jag är grymt imponerad av dina fina kuddar som du sytt och alla korten du gjort.
Ha det gott.

Kram Eva (Papprika)

Ann-Catrin sa...

Hej Bodil!!
jag kan bara tänka mig hur det går till på era träffar.. och du vi tjejer är ju fantastiska på att göra fler saker samtidigt.. det ska bli så kul sen att få se dina alster.. jag vet visst känner man sig handikappad utan kameran.. men håll ut!!
Ha en fin helg kram A-C

ps... gardinen sitter uppe..än i allfall""ds

Fröken Glamborg sa...

Så roligt att du vann! Jag vet hur det är att vara utan digitalkamera...det var jag också vid ett tillfälle när sambon åkte iväg med den...hu, det är som om man blivit av med sin ena arm..!? Knasigt! Hoppas du har det bra och jag ser fram emot att se dina skapelser när kameran är tillbaka!! Kram från Veronica.

Guldkorn i min vardag! sa...

Väntar med spännig på din kameras hemkomst. Dumma maken att åka iväg med kameran fniss...
det är konstigt med såna träffar det pratas surras men nog brukar kreativiteten blomma ändå. Man får så mycke ideer av varandra när man träffas.
Men gulle dä, förklara för mig vad är monokromatiskt???
Kram Ulla-Bella

Gårdsromantik sa...

Ja visst är det så - kameran finns aldrig där när man behöver den!

Scrapping är något nytt för mig - låter jättekul!

Kram Maud

Guldkorn i min vardag! sa...

Hallå vännen!
Eftersom du är alena hemma så kan jag ju passa på och surra med dig.
Du fråga om Handplockat fanns nära mig. Den ligger här i samhället ca 2km från där jag bor. Butiken heter Öbergs Interiör, innehåller tapeter, mattor, färg samt en del av det Anna visar på sin blogg. Det är deffenetivt den finaste presentaffärn i hela det här samhället(den enda). Det var där jag köpte ståltrådskorgen som vissa missförstod att jag knåpat ihop själv(på med brillorna Bodil) skoja bara.
Ha en myspysig helgh..
Kram Ulla-Bella