onsdag 26 maj 2010

Picknick vid sjön Trekanten

När jag var och hälsade på hos min dotter och hennes familj i Stockholm gick vi en dag på picknick till sjön Trekanten. Det var en härlig dag och vi hade lunchen med oss. På gräsområdet var det fullt av barnfamiljer och vi njöt alla av ledighet och vackert försommarväder.


Saft smakar bra i värmen tyckte lille Gabriel.


Ännu mera saft.


Det här lilla charmiga tältet gav perfekt skugga och dessutom var det kul att leka tittut i.


Till och med Gabriels mamma (min dotter) fick plats i tältet.

Ha det gott mina vänner!

Kram

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bodil !

Nu var det allt för länge sedan jag var här o tassade runt.

Vad glad jag blir när jag har läst dina inlägg, massa kul du har varit med om. Resan till dotter med fam måste varit underbart.
Detta är du verkligen värd.

Tack för alla vackra naturbilder,o på barnbarnen Förstår att lilla Klara trivdes hos ER massa omtanke o kärlek o hon mitt i.

Massa gotankar till Dig
från Tassaren (äppelkaka)

Tummelisa sa...

Vilka gulliga bilder! Härligt med picknick i det "gröna".
Gabriel växer och växer...
Bra med tält som han kan vara i.
Kramar Tummelisa

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!

Vilken ljuvlig liten Gabriel du har i familjen - en riktig liten solstråle. Och söt dessutom!

Så många fina vårtecken du hade denna vecka....visst är det underbart!

Du undrade vad det var för kvistar jag använt till pionstöden, det är nog mest sälg, tror jag. Jag har märkt att det går bra med vad som helst nästan!

Kul att du verkar så på alerten och då tänker jag att du nog mår bättre och bättre, det är väl underbart!

Kram
Agneta

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!

Vilken ljuvlig liten Gabriel du har i familjen - en riktig liten solstråle. Och söt dessutom!

Så många fina vårtecken du hade denna vecka....visst är det underbart!

Du undrade vad det var för kvistar jag använt till pionstöden, det är nog mest sälg, tror jag. Jag har märkt att det går bra med vad som helst nästan!

Kul att du verkar så på alerten och då tänker jag att du nog mår bättre och bättre, det är väl underbart!

Kram
Agneta

Elzie sa...

Vad skönt det såg ut. Hoppas vi får många såna dagar nu i sommar.
Ha en bra helg.
Kram Elzie

Vform sa...

Vilken charmig liten gosse på "grönbete" ;)
Säkert en minnesrik dag!
Fin flicka du har!

Blommorna i förra inlägget är som tavlor ... önska man kunde
"hänga" dem på väggen!
Ha en skön helg!
Kram Vivan

Uttan sa...

Så kul att Du åkte och hälsade på Dottern och lilla Gabriel.
Det är mysigt att få en stund med barnbarn det är nått speciellt.
Det är med mina barnbarn som jag laddar mina batterier.
Mysigt med picknick så härliga bilder.Man blir glad i hjärtat.

Önskar Dej en Trevlig Helg!
Kramar!