fredag 15 augusti 2008

Bloggtorka...

...ja det är precis vad det blir här hos Fru Gredelin. Hon skall nämligen ut och lufta sig - åker till Spanien med syföreningen. Ett härligt gäng ungdomsväninnor som har träffats regelbundet sedan 1971. Gissa om vi har sytt, stickat och virkat! Numera är vi bara en mat- och pratförening. En alldeles underbar sådan.




Packningen är förberedd. Stråhatt. Solskydd och After sun kräm. Pocketböcker och tidning (nu skall det nog bli läst lite). Nya solglasögon som man sätter utanpå de vanliga glasögonen (jättefiffigt, annars kan jag inte läsa i solen). Nya sköna sandaler att spatsera i. Lite handarbete (skall brodera namn på gymnastikpåsar åt makens barnbarn Ida och Klara). Ny gredelin baddräkt.


Käre maken har semester och är hemma
och tar hand om våra hundar och tittar på OS. Det finns lagad mat åt honom och ikväll blir det lite vattningsinstruktioner.

Det här skall bli så kul! Önskar er alla en trevlig helg!

Vi hörs igen om en vecka!

Kram

17 kommentarer:

Änglahem sa...

Ååhhhh...din lyxlirare!!!*fniss*

Hoppas du får en alldeles underbar semester!!! med mycket bad, god mat och god dricka!!!

Självklart måste Fru Gredelin ha en gredelin baddräkt, ser så fin ut!!

Vilken tur för maken att det var medans OS pågår som damerna fick för sig att resan skulle ske!!*hihi*...kan inte tänka mig att han klagar inte!

Ha det så gott!!
Kramaaaar, Ulrika

Familjen Norén sa...

Ha det så bra va rädd om dig. Kram hela familjen Nore´n.. Tyget ser fint ut

Tummelisa sa...

Du får ha det så skönt nu.
Hoppas vädrets makter är på Din sida också med solsken och varma bad.
Ha det nu alldeles underbart nu.
Kram från Tummelisa

Anonym sa...

ÅHHH vad trevligt att åka ett gäng väninnor så...Önskar dej en skön och rolig semester...KRAM

Fröken Glamborg sa...

Åh så härligt!! Och kul att åka med några du träffat så länge! Tack för din kommentar hos mig!! Ha en härlig resa & kram, Veronica.

Karin Krut sa...

Ååh så härligt med semester :) Jag önskar dig en riktigt skön och härlig vecka!
Kram karin

Anonym sa...

Åh vad roligt, hoppas ni får en underbar vecka!

Anonym sa...

Men Bodil vad roligt!
Sen 1971 helt fantastiskt att ni hållt ihop så länge, oj, vad skoj!
Jag hoppas verkligen ni får en underbar vecka!

Jag har tyvärr inte kunnat se min bror för de har inte visat mycket dressyr här. Ska försöka göra det via internet.
Ja, min brors anläggning i Vankiva är otroligt fin. Vår far gjorde mycket arbete där innan han dog.

Hoppas du nu får det underbart och hälsa alla vänninorna.

Massor av kramar Bodil.

Lisas torp sa...

Hej Bodil!

Vilken ljuvlig grönska du visar här och så resglada saker du tar med dej!
Det blir säkert en härlig resa! Gjorde en liknande till Skagen i sommar med just gamla väninnor - vi hade tonårstiden tillsammans!
Åh, så kul vi hade! Det kommer ni också att få, det är jag säker på!
Tack för jätterar kommentar hos mej och ha en riktigt härlig semester!!
Kramar
Lisa

Marie sa...

Ha en riktigt underbar semester, låter jättehärligt!

Kram Marie

C De-sign sa...

Hejsan och vilka lockande bilder..... blir lite "avis"....undrar var i Spanien du ska juta av sol och bad och läsning! Vilken bra idé av er....att åka iväg tillsammans. Det är oftast sådant man bara pratar om men som aldrig blir av! Nu önskar jag dig en HÄRLIG VECKA!!!!!!! Själv har jag börjat arbeta igen..... med blandade känslor...men det går! KRAM KRAM fr C

Eva Linnea sa...

Hoppas semestern blev bra! Jag är lite sent ute här ser jag!!!!! Kram EL

Lina sa...

Låter verkligen härligt!! HA en skön semester!

Ann-Catrin sa...

hej Bodil!!
antagligen ligger du på playna just nu i din fina gredelina baddräkt, med solgalsögonenn på näsan och läser!!

ohh vilken härlig semester ni ska ha!!
Stor kram A-C

Michaela Lejonberg sa...

Trevlig resa! Och välkommen in i min blogg när du kommer hem... du har en award att hämta där. kram

Elzie sa...

Vad roligt att ha träffats så länge. Hoppas ni hade en toppentid i Spanien och riktigt kopplade av.
Kram Elzie

Ulla sa...

Hoppas du haft en riktigt skön semester. Och att vi snart får höra hur det varit...